آلکاراز با پیروزی در رم غوطه ور به نقطه شماره یک جهان رسید

کارلوس آلکاراز بازگشت خود به رتبه اول جهان را با کنار زدن راحت هموطن اسپانیایی خود آلبرت راموس-وینولاس در اولین مسابقه تاریخ خود در مسابقات آزاد ایتالیا در روز شنبه مشخص کرد، زیرا بازی به دلیل آب و هوای خیس ناگوار متوقف شد. آلکاراز در شرایطی که به دنبال سومین برد متوالی در تورنمنت است، تنها با حضور در زمین مسابقه برای انجام بازی دور دوم خود در رم، مقام اول را کسب کرد. این بازیکن 20 ساله، که راموس-وینولاس را 6-4، 6-1 شکست داد، نواک جوکوویچ را به عنوان شماره یک جهان پشت سر گذاشت و مطمئن شد که اوپن فرانسه در اواخر این ماه به عنوان قهرمانی برتر خواهد بود.

او در مسابقه ای که به دلیل بارش بارانی که پایتخت ایتالیا را خیس کرد، با چند ساعت تاخیر آغاز شد، وارد میدان شد.

الکاراز گفت: “شرایط اینجا آسان نبود، باران، انتظار تمام روز، ندانستن اینکه قرار است بازی کنم یا نه. سخت بود.”

وی افزود: برای من، شماره یک یا شماره دو بودن خیلی تغییر نمی کند، من فقط روی مسابقات و بازی خود تمرکز می کنم.

این بازیکن اسپانیایی به لطف قهرمانی در یو اس اوپن در سپتامبر گذشته، جوانترین مرد شماره یک جهان شد و جوکوویچ به دلیل وضعیت واکسیناسیون کووید از ورود به ایالات متحده منع شد.

آلکاراز بیست و سومین هفته خود را در شماره یک جهان در 22 می آغاز خواهد کرد.

نفر دوم پس از عناوین پیاپی در زمین خاکی در بارسلونا و مادرید با یک دوندگی خوب وارد پایتخت ایتالیا شد و کارهای کوتاهی از راموس-وینولاس ساخت.

او کنترل مسابقه را در بازی پایانی ست اول به دست گرفت و راموس-وینولاس را شکست داد تا در مسابقه‌ای که تا آن زمان یک مسابقه سخت بود، پیش بیفتد.

از آنجا، آلکاراز از دنده ها عبور کرد و مجموعه وسیعی از شوت ها را به ثمر رساند که راموس-وینولاس را گیج و مبهوت کرد و درگیری دور سوم را با ژیری لهکا یا فابیان ماروزسان به راه انداخت.

استفانوس تسیتسپاس رتبه پنجم قرار بود در دور سوم به آلکاراز بپیوندد زیرا نونو بورخس از پرتغال را با نتایج 6-4، 4-3 رهبری کرد که بازی به دلیل بارندگی دیگر متوقف شد.

فدراسیون تنیس ایتالیا اعلام کرد که بازی در ساعت 11 صبح به وقت محلی (09:00 GMT) روز یکشنبه از سر گرفته می شود، به این معنی که دانیل مدودف و الکساندر زورف هر دو منتظر بازی های افتتاحیه خود مانده اند.

– اوسوریو گارسیا را غافلگیر کرد –

کارولین گارسیا پس از شکست 6-4، 6-4 مقابل کامیلا اوسوریو، چهارمین بازیکن 10 برتری شد که از مسابقات زنان کنار گذاشته شد.

اوسوریو پس از پیروزی در ست های متوالی در مسابقه ای که با دو ساعت تاخیر آغاز شد و در شروع ست دوم برای بیش از یک ساعت قطع شد، تقریباً گریه کرد.

اوسوریو شماره 100 جهان را با بهترین برد حرفه ای، برای اولین بار در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات WTA 1000 قرار داد.

او در دور بعد به مصاف بئاتریز حداد مایا خواهد رفت.

اوسوریو در دادگاه گفت: “من به معنای واقعی کلمه هیچ کلمه ای برای توصیف احساسم در حال حاضر ندارم.”

من کمی با مصدومیت هایم دست و پنجه نرم کرده ام و حالا که به بازی برگشتم و شماره چهار جهان را شکست دادم، نمی توانم آن را باور کنم.

من فقط از اینکه چگونه توانستم آرام بمانم و مسابقه را به پایان برسانم بسیار خوشحالم و افتخار می کنم.”

گارسیا به آرینا سابالنکا شماره دو جهان، جسیکا پگولا رتبه سوم و اونز جابور شماره هفت جهان می پیوندد تا از مسابقات کنار گذاشته شوند.

آندری روبلف شماره شش جهان یکی از معدود افراد خوش شانسی بود که از باران اولیه فرار کرد و الکس مولکان را با نتایج 6-3 و 6-4 شکست داد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله