آلتمایر برنده حماسه اوپن فرانسه در حالی که آندریوا برای نوجوانان ضربه می زند

دانیل آلتمایر آلمانی در حالی که میرا آندریوا 16 ساله در 32 بازی آخر حضور داشت، پنجمین مسابقه طولانی‌ترین مسابقه اوپن فرانسه را در روز پنج‌شنبه برنده شد و نگاهی وسوسه‌انگیز به آینده این ورزش ارائه کرد. آلتمایر دو امتیاز بازی را ذخیره کرد و سپس روی پنجمین امتیاز بازی خود اعصاب خود را حفظ کرد تا جانیک سینر، بازیکن هشتم ایتالیا را با نتایج 6-7 (0/7)، 7-6 (9/7)، 1-6، 7-1-6 حذف کند. 6 (7/4)، 7-5 پس از پنج ساعت و 26 دقیقه حرکت نفس گیر روی کورت سوزان لنگلن. آلتمایر، رنکینگ 79 جهان و که در پایان ماراتن اشک ریخت، گفت: “من فقط عاشق بازی تنیس هستم.”

نمی‌دانم می‌توان آن را یک مسابقه تاریخی نامید یا نه، اما باید به خاطر بسپارید.

طولانی‌ترین بازی تاریخ رولان گاروس، شش ساعت و 33 دقیقه است که فابریس سانتورو در سال 2004، آرنو کلمنت فرانسوی را شکست داد.

آلتمایر 24 ساله که در سال 2020 به مرحله یک شانزدهم نهایی راه یافت، دو بار در زمانی که سینر برای پیروزی در ست چهارم خدمت می کرد، با شکست مواجه شد.

او برای تساوی به تساوی برگشت و در بازی هفتم بازی شکست خورد اما نتوانست آن را به پایان برساند.

با این حال، فوراً به خود فرصت دیگری داد و این بار از روی خط عبور کرد و در پنجمین امتیاز مسابقه خود پس از یک بازی پایانی هیجان‌انگیز که در آن سه امتیاز شکست را نیز نجات داد، یک برد شگفت‌انگیز به دست آورد.

بازی بعدی با گریگور دیمیتروف از بلغارستان برای حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی است.

سینر گفت: «این ورزش است. “من برمی گردم، اما قورت دادن آن سخت است.”

آندریوا تنها هفتمین بازیکن زیر 17 سال شد که در 30 سال گذشته در پاریس به دور سوم رفت – با پیوستن به بازیکنانی مانند سرنا ویلیامز و مارتینا هینگیس – با پیروزی 6-1 و 6-2 مقابل دایان پری از فرانسه.

– “چه کسی این کار را بهتر انجام می دهد” –
آندریوا که در رتبه 143 قرار دارد و اولین بازی خود در گرند اسلم را پس از پشت سر گذاشتن مسابقات مقدماتی انجام داد، در دور بعد با کوکو گاوف روبرو خواهد شد.

گاوف 19 ساله، نایب قهرمان ایگا سویاتک در سال گذشته، جولیا گرابهر از اتریش را با نتایج 6-2 و 6-3 شکست داد.

آندریوا، جوانترین بازیکن دور سوم از زمان بازی، افزود: “او بازیکن باتجربه ای است. من مطمئن هستم که بازی فوق العاده ای خواهد بود. او تمام تلاش خود را می کند، من هم کار خودم را انجام می دهم. باید ببینیم چه کسی این کار را بهتر انجام می دهد.” سسیل کاراتانچوا 15 ساله در سال 2005 به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

سویاتک تلاش خود را برای تبدیل شدن به اولین زنی که با موفقیت از عنوان قهرمانی اوپن فرانسه در 16 سال دفاع می کند، با صعود به دور سوم با پیروزی 6-4 و 6-0 مقابل کلر لیو آمریکایی ادامه داد.

سوئیاتک شماره یک جهان که روز چهارشنبه 22 ساله شد، روز شنبه برای کسب مقام در هفته دوم به مصاف وانگ شینیو از چین می رود.

ستاره لهستانی اگر نتواند چهارمین عنوان گرند اسلم انفرادی را بالای سر ببرد، ممکن است هفته آینده برای اولین بار در بیش از یک سال رتبه یک جهان را از دست بدهد.

جاستین هنین آخرین زنی بود که در سال 2007 قهرمان رولان گاروس پیاپی شد و سومین قهرمانی متوالی و چهارمی را در مجموع کسب کرد.

یک سال پس از آسیب دیدگی رباط مچ پا در نیمه نهایی مقابل رافائل نادال، الکساندر زورف آلمانی با پیروزی به زمین فیلیپ شاتریه بازگشت.

زورف که در تساوی 2022 با ویلچر از زمین مسابقه خارج شد، با پیروزی مطمئن 6-4، 6-2، 6-1 مقابل الکس مولکان، بدبختی را مدفون کرد.

النا ریباکینا، شماره چهار جهان و قهرمان ویمبلدون، سی امین پیروزی سال خود را با شکست دادن لیندا نوسکووا نوجوان چک با نتایج 6-3 و 6-3 به دست آورد.

ریباکینا، نفر چهارم قزاقستان، سه امتیاز از 10 امتیاز شکست را که به دست آورده بود، تبدیل کرد و 30 برنده را از نوسکووای 18 ساله اخراج کرد.

کاسپر رود، نایب قهرمان مردان سال گذشته با پیروزی در چهار ست مقابل جولیو زپیری، بازیکن مقدماتی ایتالیایی، جایگاه خود را در دور سوم کسب کرد.

– نقطه عطف ژانگ –

نفر چهارم نروژی به سختی توسط حریف رده 129 خود تحت فشار قرار گرفت اما با نتایج 6-3، 6-2، 4-6، 7-5 موفق شد.

رود در مرحله بعدی به مصاف ژانگ ژیژن خواهد رفت که با پیروزی 7-6 (7/3)، 6-3، 6-4 مقابل تیاگو آگوستین تیرانته، بازیکن مقدماتی آرژانتینی، اولین مرد چینی شد که از سال 1937 به 32 نفر آخر راه یافته است.

نیمه انتهایی قرعه کشی مردان پس از شکست دانیل مدودف، شماره دو جهان در دور اول توسط تیاگو سایبوث وایلد از برزیل باز شده بود.

سایبوث وایلد شماره 172 جهان با برتری 6-3، 3-6، 6-4، 6-3 از گویدو پلا از آرژانتین به پیروزی رسید.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله