آرینا سابالنکا در حالی که استفانوس سیتسیپاس از ترس جان سالم به در می برد برای رسیدن به دور دوم آزاد فرانسه ادامه می دهد

آرینا سابالنکا روز یکشنبه در دوئل سیاسی اوپن فرانسه مقابل مارتا کوستیوک پیروز شد، در حالی که شوخی‌ها بر سر اوکراینی شکست‌خورده که حاضر به دست دادن با حریف بلاروسی خود نبود، بارید. سابالنکا، شماره دو جهان و قهرمان اوپن استرالیا، 10 بازی از 12 بازی اخیر را شکست داد و 6-3، 6-2 پیروز شد و برای اولین بار در پاریس به هفته دوم رسید. کوستیوک به تعهد خود مبنی بر عدم دست دادن با سابالنکا در اعتراض به تهاجم روسیه به اوکراین عمل کرد. بلاروس متحد نظامی کلیدی مسکو است.

سابالنکا که به خاطر تعظیم اغراق آمیز و نمایشی خود به دادگاه فیلیپ عذرخواهی کرد، گفت: “این یک مسابقه بسیار سخت بود، از نظر احساسی سخت. جمعیت چاتری.

کوستیوک 20 ساله سال گذشته در مسابقات آزاد آمریکا از دست دادن با هموطن بلاروسی سابالنکا و ویکتوریا آزارنکا شماره یک سابق جهان خودداری کرد. او در عوض یک لمس گذرا از راکت در تور را انتخاب کرد.

کوستیوک رتبه سی و نهم، که از زمان حمله به کشورش، منتقد سرسخت تصمیم برای اجازه دادن به بازیکنان روسیه و بلاروس برای ادامه رقابت در تور از زمان حمله به کشورش بوده است، انگیزه جمعیت را در هو کردن موضع خود زیر سوال برد.

او گفت: “من می خواهم ببینم مردم در 10 سال دیگر که جنگ تمام می شود به آن واکنش نشان می دهند. فکر می کنم آنها نسبت به کاری که انجام دادند احساس خوبی نخواهند داشت.”

“از او متنفر نباش”

“من انتظارش را نداشتم. مردم صادقانه باید خجالت بکشند.”

سابالنکا در آستانه مسابقات اعتراف کرده بود که اگر کوستیوک نسبت به او احساس “نفرت” داشته باشد می تواند بپذیرد.

کوستیوک که از بازیکنان روسیه و بلاروس می‌خواهد به‌طور جداگانه این بازی را محکوم کنند، افزود: “من هرگز علنی، خصوصی و به کسی نگفتم که از آرینا سابالنکا یا هیچ یک از بازیکنان متنفرم. من فقط به خاطر موقعیتش در این شرایط به او احترام نمی‌گذارم.” جنگی که از فوریه سال گذشته آغاز شده است.

امسال شاهد یک دوره جدید در مسابقات آزاد فرانسه هستیم که برای اولین بار از سال 2004، رافائل نادال از خاک رس قرمز معروف لذت نخواهد برد.

نادال مجروح، قهرمان 14 بار، در تورنمنت 2023 که در آن تنها سه بازی از 115 مسابقه را باخته است، کنار می رود.

در غیاب او، نواک جوکوویچ، دو بار برنده و مردی که مسئول دو باخت از سه باخت نادال است، با رکورد 23 ماژور از اسپانیایی جلوتر خواهد بود.

با این حال، او با تهدید جدی کارلوس آلکاراز، مرد شماره یک جهان که قصد دارد قهرمانی رولند گاروس را به قهرمانی اوپن آمریکا اضافه کند، مواجه است.

آلکاراز و جوکوویچ مبارزات خود را از دوشنبه آغاز می کنند.

“تکان دهنده”

استفانوس سیتسیپاس، نفر پنجم یونانی که در دو ست برتری داشت و فینال 2021 را به جوکوویچ باخت، یکشنبه با برتری 7-5، 6-3، 4-6، 7-6 (9/7) به دور دوم رفت. یری ویزلی، چک رتبه 455.

Vesely که پیش از این تنها در دو مسابقه چلنجر درجه دوم در سال جاری بازی کرده بود، چهار ست پوینت را هدر داد که باعث می شد یک ست تصمیم گیری شود.

دن ایوانز بریتانیایی بالاترین رتبه‌ای بود که در بازی‌های اولیه روز یکشنبه سقوط کرد، نفر بیستم با نتیجه‌های 6-4، 6-4، 6-4 به وایلد کارت استرالیایی تاناسی کوکیناکیس باخت.

ایوانز گفت: «این که چگونه امروز بازی کردم، تکان دهنده است.

آندری روبلف، نفر هفتم و قهرمان مونت کارلو در ماه آوریل، مقابل لاسلو جره صربستان آغاز می شود.

روبلف دو بار در پاریس به یک چهارم نهایی راه یافته است در حالی که جِر که رتبه 57 را در اختیار دارد دو بار به دور سوم راه یافته است.

سومین نفر زن، جسیکا پگولا و نفره هشتم، ماریا ساکاری نیز روز یکشنبه در میدان حضور دارند.

پگولا، یک چهارم نهایی در سال 2022، با هموطن آمریکایی دنیل کالینز مقابله می کند.

ساکاری در سال 2021 به نیمه نهایی رسید و در یک حماسه سه ست توسط باربورا کرجیچیکووا قهرمان نهایی شکست خورد.

کارولینا موچوا، دیگر بازیکن چک، حریف روز یکشنبه اوست.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله