آرسنال روی طناب است زیرا من سیتی به دنبال ضربه ناک اوت در رقابت قهرمانی لیگ برتر است

سفر آرسنال به منچسترسیتی در روز چهارشنبه برای ماه ها به عنوان یک تاریخ بالقوه تعیین کننده در رقابت قهرمانی لیگ برتر شناخته می شد، اما توپچی ها اکنون باید با حرکتی عظیم به سمت مدافع عنوان قهرمانی مبارزه کنند. مردان میکل آرتتا با پنج امتیاز اختلاف در صدر جدول به اتحاد سفر می کنند، با این حال بسیاری این عنوان را برای سیتی می بینند که به لطف دو بازی با هم و برتری خانگی در اواسط هفته از دست می دهد. آرسنال می‌توانست در هفته‌های اخیر ۱۱ امتیاز برتری به دست بیاورد تا فشار را بر سیتی وارد کند، زیرا آنها سعی می‌کنند تلاش خود را در تلاش برای کسب سه‌گانه لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی متعادل کنند.

در عوض، اسلحه‌های جوان آرتتا بی‌تجربگی خود را در مواجهه با یک مسابقه قهرمانی نشان داده‌اند، زیرا سه تساوی متوالی به سیتی امکان کنترل سرنوشت خود را داده است.

دو بار آرسنال با نتیجه 2-0 به تساوی مقابل لیورپول و وستهم رسید. روز جمعه، نوبت رهبران لیگ بود که با نتیجه 3-1 به تساوی 3-3 مقابل ساوتهمپتون دست یافتند.

اما سکوتی که با سوت پایان در امارات همراه بود، همراه با سر آرتتا در دستانش و بدن های آرسنال پراکنده در چمن نشان داد که حتی نجات یک امتیاز نیز مانند شکست مقابل تیمی است که در انتهای جدول قرار دارد.

مشکل ثابت در هر سه بازی ناتوانی آرسنال در دفاع بوده است.

غیبت ویلیام سالیبا به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر ضربه بزرگی را به همراه داشت و انتظار نمی رود که این بازیکن فرانسوی به زمان چهارشنبه برگردد.

سالیبا قبل از اینکه در اواسط مارس در لیگ اروپا مقابل اسپورتینگ لیسبون با این مشکل مواجه شود، همیشه در لیگ برتر حضور داشت.

در پنج بازی پس از آن، تعداد گل های خورده آرسنال و موقعیت های بزرگی که به حریف پیشنهاد می شود در مقایسه با 27 بازی اول که سالیبا شروع کرده بود، دو برابر شده است.

آرتتا پس از مبارزات تیمش مقابل ساوتهمپتون گفت: “ما باید در آینه نگاه کنیم زیرا سه گل بسیار آسان را در خارج از خانه به ثمر رساندیم و وقتی این کار را انجام می دهید، پیروزی در این لیگ بسیار دشوار است.”

“اعتماد به نفس وجود دارد، این لحظاتی است که باید آنها را کاهش دهیم. در این سطح، ما نمی توانیم اهدافی را که داده ایم از دست بدهیم. به همین سادگی است.”

– “این یک فینال است” –
نشان دادن هرگونه ضعف در برابر مردان پپ گواردیولا در مسابقه قهرمانی احتمالاً کشنده خواهد بود، اما آرسنال به سادگی نمی تواند نمایش دفاعی مشابهی در برابر استعدادهای هجومی سیتی داشته باشد.

قهرمان انگلیس در هر 11 بازی خود در اتحاد سال 2023 پیروز شده و در این روند 43 گل به ثمر رسانده است.

ارلینگ هالند تنها دو گل تا رسیدن به رکورد تاریخ لیگ برتر یعنی 34 گل در یک فصل و 50 گل در تمام رقابت ها در اولین سال حضورش در فوتبال انگلیس فاصله دارد.

حتی زمانی که بازیکن نروژی در پیروزی 3-0 روز شنبه مقابل شفیلد یونایتد به تساوی رسید، ریاض محرز با اولین هت تریک نیمه نهایی جام حذفی از سال 1958 پیشی گرفت.

به عنوان نمونه ای از قدرت آتش سیتی، محرز همچنان به احتمال زیاد با جک گریلیش، کوین دی بروین و برناردو سیلوا خوش فرم که از هالند در حمله حمایت می کنند، به نیمکت باز می گردد.

ورود هالند باعث شد تا گابریل ژسوس از سیتی پس از کسب چهار عنوان قهرمانی در لیگ برتر در پنج سال گذشته جدا شود.

این بازیکن برزیلی یکی از معدود بازیکنان آرسنال است که تجربه عبور از خط را برای کسب جام ها دارد و فریاد بزرگی برای بازگشت تیمش به بزرگترین صحنه صادر کرد.

ژسوس گفت: “ما باید خودمان را مدیریت کنیم تا برگردیم و دوباره متمرکز و قوی باشیم، زیرا از هم اکنون تا پایان فصل هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.”

“حتی اگر امتیازاتی را که در بازی های گذشته از دست دادیم رها نکنید، هیچ چیز تغییر نمی کند – این یک فینال است. هر بازی یک فینال است، ما باید مانند یک فینال با آنها روبرو شویم. این مهمترین بازی فصل برای ما است. “

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله