Emilia Romagna GP: Valtteri Bottas رکورد قطب لوئیس همیلتون در بازگشت F1 به Imola


والتری بوتاس گفت که “پس از ربودن در موقعیت pole برای مسابقات جایزه بزرگ یکشنبه Emilia Romagna Grand Prix از هم تیمی خود در مرسدس ، لوئیس همیلتون ، با یک اواخر دور چشمگیر در مقدماتی در Imola در روز شنبه ،” او را لرزاند “. فنلاندی که با 5 مسابقه باقی مانده در عنوان امسال 77 امتیاز از رهبر سری و قهرمان شش دوره هامیلتون فاصله دارد ، یک دهم ثانیه جایگاه اصلی شبکه را بدست آورد.

اخبار

همیلتون ، که در تنها تمرین صبح سریع ترین بود ، در بیشتر دوره های مقدماتی صعود کرده بود و در اولین مسابقه خود در Q3 قبل از اینکه بوتاس در آخرین ثانیه ها او را شکست ، به قطب موقت رسید.

ماکس ورستاپن قبل از هم تیمی سابق خود پیر گسیلی از آلفا تاوری ، دانیل ریکیاردو از رنو و الکس آلبون در ردبول دوم سوم بود.

چارلز لکلرک در آلفا تاوری دوم با دانیل کویت در مقام هشتم برای فراری پیش از دو مک لارن از لاندو نوریس و کارلوس ساینز قرار گرفت.

موفقیت بوتاس او را به چهارمین قطب فصل خود و پانزدهمین قطب شغلی خود رساند زیرا تیم مرسدس قبل از مسابقه ادعا کرد که در ردیف اول ردیف اول قرار دارد که در آن آنها می توانند هفتمین قهرمانی سازنده پی در پی بی سابقه را کسب کنند.

آنها فقط به یک ماشین نیاز دارند تا در جمع چهار تیم برتر به پایان برسند تا موفقیت ثبت شود.

بوتاس گفت: “بدست آوردن قطب موقعیت هرگز آسان نیست ، اما من واقعاً از این مسیر لذت بردم.”

“من می دانستم که باید در آخرین دورم پیشرفت کنم ، بنابراین من این دستاوردهای اندک را یافتم – و بعد از آخرین مسابقه تکان هایی خوردم که همیشه نشانه خوبی است!”

همیلتون از هم تیمی خود تمجید کرد.

“والتری کار بسیار خوبی انجام داد و این یک دور کاملا ضعیف از خودم بود ، اما شما همیشه نمی توانید آن را درست انجام دهید. این مسیر باورنکردنی است ، اما من کاملاً مطمئن هستم که فردا یک مسابقه خسته کننده خواهد بود – فقط یک قطار بعد از چرخش یکی “

– آلبون بی شانس –

ورستاپن گفت: “این روی حیله و تزویر بود ، اما P3 واقعاً بد نیست – اگرچه انتظار داشتم کمی به مرسدس نزدیکتر باشم.”

تنها در 90 دقیقه تمرین ، چندین تیم برای ارائه یک دور ثابت تلاش کردند و ریکیاردو با ثانیه های مانده عبور از Q2 را تضمین کرد.

در میان کسانی که در Q2 حضور داشتند ، کیمی رایکونن ، 41 ساله ، تنها مرد در این زمینه بود که قبلا در این مسابقات شرکت کرده بود. او فقط چند روز پس از توافق برای ماندن در آلفارومئو در سال آینده ، به مقام 32 هجدهم مسابقه رکورددار خود رسید.

با ترک تحصیل ، جورج راسل از ویلیامز ، که قبل از مسابقه نیز برای سال 2021 تأیید شد ، با فشار دادن Q2 برای هشتمین بار امسال فرم چشمگیر “آقای شنبه” خود را حفظ کرد.

در بالای صفحه ، بهترین دور همیلتون به دلیل زیر پا گذاشتن مسیر در Turn Nine حذف شد و به این ترتیب Bottas در Q1 مقام برتر را کسب کرد.

در حالی که ردبول با مشکل روبرو شد ، فنلاندی و مدافع عنوان قهرمانی ، به همراه هر دو فراری ، با لاستیک متوسط ​​Q2 روبرو شدند – واحد قدرت ورستاپن دچار مشکلات الکتریکی شد که باعث شد مکانیک های او خلاف ساعت کار کنند تا اطمینان حاصل کند که می تواند شرکت کند.

هم تیمی هلندی ، الکس آلبون ، تحت فشار برای حفظ صندلی خود در سال آینده ، چرخش در چرخش 15 ، لکه های لاستیک خود را ، و همچنین مجبور به تعمیر در چاله ها.

او در حالی که کمتر از سه دقیقه مانده بود یازدهم بود که ورستاپن ، مسلح به شمع های جدید ، دوباره به جنگ پیوست. بدون وقت برای فراغت ، در یک اجرا روی مدیوم ها ، او در ششمین مرحله عبور از ضربات ده نفره را گرفت در حالی که آلبون با نرم ، چهارم شد.

بوتاس در حالی که سرجیو پرز و هم تیمی اش در ریسینگ پوینت ، لنس استرول ، در یازدهم و پانزدهم به همراه استبان اوکون از رنو ، راسل و وتل حذف شدند ، هامیلتون را در راس خود قرار داد.

تبلیغ شده

“تیرهای سیاه” در ابتدای اجرای Q3 در بالا باقی ماندند ، اما همیلتون پس از انداختن چرخ در ماسه ، به صورت جزئی در گوشه آخر ، قطب موقت را در 1: 13.781 گرفت. بوتاس با 0.031 ثانیه ثانیه با ورستاپن سوم با کاهش مواجه شد.

دامان آلبون که به اندازه کافی برای پنجمین بار در سالو های ابتدایی بود ، پاک شد و راننده تایلند بی شانس با شروع اجرای دوم دوباره تحت فشار قرار گرفت.

مباحث ذکر شده در این مقاله

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>