Emilia Romagna GP: لوئیس همیلتون برای بدست آوردن رکورد مرسدس از بدبختی Valtteri Bottas در Imola استفاده می کند


در حالی که مرسدس رکورد هفتمین پیروزی قهرمانی سازندگان متوالی را به نام خود ثبت کرد ، لوئیس همیلتون از شانس خود برای هدایت هم تیمی خود در خانه والتری بوتاس در مسابقات جایزه بزرگ امیلیا-رومانیا بیشترین استفاده را کرد. این قهرمان شش بار از بخت بد قطب نشین بوتاس در برداشتن یک طبقه آسیب دیده از آوار استفاده کرد تا با یک رانندگی تاکتیکی تقریباً بی عیب و نقص و سریعترین دور یک مسابقه نمایشی و پر حادثه در Imola برنده شود. همیلتون از همان شروع ضعیف بهبود یافت ، وقتی که به سوم سقوط کرد ، برای مقابله با اولین دوره طولانی و کمک به مداخله به موقع اتومبیل ایمنی مجازی (VSC) برای بدست آوردن برتری در یک روز به یادماندنی برای “تیرهای نقره ای”.

اخبار

دانیل ریکیاردو پس از اینکه ماکس ورستاپن در مراحل پایانی در ردبول خود از مسابقه خارج شد ، قبل از دانیل کویت از آلفا تاوری و چارلز لکلرک از فراری سوم شد. او صدمه ای ندید.

سرخیو پرز برای ریسینگ پوینت ششم شد ، کارلوس ساینز در 325 امین مسابقه جایزه بزرگ خود ، قبل از هم تیمی مک لارن ، لاندو نوریس و دو آلفارومئو از کیمی رایکونن ، هفتم شد و آنتونیو جیووینازی.

این 93 امین پیروزی همیلتون در یک مسابقه بود که 5000 دور به عنوان رهبر مسابقه را پشت سر گذاشت. پایان یک یا دو مرسدس نه تنها عنوان تیم ها را تضمین می کند ، بلکه تضمین می کند که یک راننده مرسدس قهرمان رانندگان می شود.

همیلتون گفت: “این یک مسابقه طاقت فرسا بود.”

“سرعتی که باید پس از شروع ضعیف پیش می رفتیم – اکنون فقط طاقت فرسا است زیرا افراد زیادی در تیم قهرمانان گمنام هستند.

“من برای همیشه سپاسگزارم که بخشی از آن هستم و همیشه احساس می کنم مثل اولین بار است.”

رئیس تیم مرسدس ، توتو ولف گفت: “من زیاد به اعداد و ارقام علاقه مند نیستم ، اما این چیزی است که می توان به آن افتخار کرد – تا زمانی که بتوانیم با انرژی و انگیزه باقی بمانیم ، فکر می کنم می توانیم آن را برای همیشه تحت فشار قرار دهیم. ما مشتاقانه منتظریم به یک چالش جدید “

– “وضعیت ترمینال” –

بوتاس گفت: “این خسارت امروز تأثیر زیادی برای من داشت – ناگهان از پیچ هفت در دور دوم آوار بود. من سعی کردم از آن عبور نکنم ، اما این باعث می شود که ماشین برای رانندگی مشکل باشد.”

ریکیاردو گفت که این “یک اتفاق عجیب و غریب بود. من فکر کردم چهارم بهترین کاری است که می توانم انجام دهم!”

در یک بعدازظهر پاییزی تقریباً کامل و با دمای 18 و 25 درجه برای هوا و مسیر ، بوتاس همان شروع روشن را از قطب 15 خود آغاز کرد در حالی که ورستاپن برای دومین بار از کنار همیلتون عبور کرد.

در دور 9 ، پس از یک شروع عالی ، پیر گاسلی فراخوانده شد تا آلفا تاوری خود را از رتبه پنجم بازنشسته کند. این تیم با اشاره به نشت مایع خنک کننده گفت: “ما یک وضعیت ترمینال داریم ، باید جعبه بکشیم و بازنشسته شویم.”

ورستاپن در دور 19 وارد زمین شد و همیلتون را آزاد کرد. او در حالی که بوتاس گود زد و دوم شد ، گفت: “من می خواهم سرعت را بالا ببرم ، مرا متوقف نکن.”

قبل از اینکه مرسدس به بوتاس گفت زمینش آسیب دیده ، سریعترین دور پیاپی را پشت سر گذاشت تا 25 ثانیه پیش بیفتد.

سپس بوتاس به سمت ریوازا سر خورد و ورستاپن شانس خود را برای گرفتن موقعیت دوم به دست آورد. در حالی که 16 دور مانده بود ، هلندی تعقیب خود را به دنبال همیلتون آغاز کرد که 14 ثانیه پیش افتاد.

خیلی زود اتهام او تمام شد. در دور 51 ، هنگامی که ترمز کرد و کنترل خود را از دست داد ، با برخورد به دام ماسه و خارج شدن از مسابقه ، ماشین او از کار افتاد – ظاهراً به دلیل یک سوراخ فوری در عقب راست بود. وی گفت: “چیزی روی ماشین شکست.”

یک دوره اتومبیل ایمنی کامل شروع شد ، در طی آن بوتاس و همیلتون قبل از سقوط راسل حین بافتن برای گرم کردن لاستیک های خود در پشت اتومبیل ایمنی ، حفر می کردند.

وی به ویلیامز گفت: “من نمی دانم چه بگویم.”

وقتی این اتومبیل ایمنی وارد شد ، همیلتون باعث شد تا بوتاس را به پیشروی بوتاس برساند ، و در حالی که در مقابل دفاع از پرز دفاع می کرد ، یک دور 6 پرچم را به سمت پرچمی که آلبون بی شانس در آن چرخید ، هدایت کند.

تبلیغ شده

او در حالی که “تیرهای سیاه” با یک پیروزی دیگر به پایان رسید ، حریف خود را به زمین زد و به رتبه پانزدهم و آخر سقوط کرد.

فرمول یک آخر هفته آینده استراحت می کند و قبل از بازگشت به گرندپری ترکیه در 15 نوامبر ، جایی که همیلتون می تواند تاج هفتم رانندگان را با تساوی یک رکورد ، جمع کند.

مباحث ذکر شده در این مقاله