زبان انگلیسی حرف آخر !! ❽❷ ساعت تا یادگیری کامل زبان

همچنین در این شغل همانند سایر مشاغل بیمارستانی و تحقیقاتی امکان ابتلا به بیماری های واگیر و عفونت ها وجود دارد بنابراین میکروبیولوژیست ها باید تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند. داشتن مهارت های جانبی در کنار شغلی که به آن مشغول هستید در همه مشاغل میتواند بازده خوبی داشته باشد ،میکروبیولوژیست ها باید مهرت کافی در کار کردن با نرم افزار های آماری را داشته باشند چون در هنگام کشت میکروبی و یا میزان بیماری زایی ،شمارش تعداد ویروس ها بسیار پر کاربرد میباشد.میکروبیولوژیستها باید در نمونه گیری مهارت داشته باشند،ریاضیات یک میکروبیولوژیست باید در حد قابل قبولی باشد و توانایی حل مسئله بسیار مهم است زیرا در آزمایشگاه به هنگام رقیق کردن محلو ها و تولید محلول های جدید نیاز به محاسبات خواهید داشت. یکی دیگر از کارهایی که میکروبیولوژیست ها مرتب با آن سر و کار دارند ،تولید محیط کشت و کشت دادن باکتری ها و ویروس ها در این محیط ها است بعدها از این ویروس ها در کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاه های دانشگاه و موسسات تحقیقاتی استفاده خواهد شد. درآمد میکروبیولوژیست ها نسبت به محلی که در آن مشغول به کار هستند متفاوت است ، مثلا در آزمایشگاه های طبی درآمد طبق مصوبه وزرات بهداشت خواهد بود که برای این قشر در نظر میگیرد.در پالایشگاه های نفتی به عنوان مسئول فنی به طور میانگین بین 2تا 6 میلیون تومان و در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی تولید آنزیم و سایر موارد پرکاربرد صنعتی درآمدی قابل قبول خواهند داشت ،تعدادی از میکروبیولوژیستهای به واسطه ابداع روشهای جدید در تولید برخی مواد صنعتی و یا کشف مادهای جدید به طور مداوم و در مبالغ بسیار بالا درآمد کسب میکنند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته میکروبیولوژی برای پذیرش در گرایش های صنعتی و محیطی و بیماری زا در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم شرکت کنند.علاوه بر ادامه تحصیل در رشته میکروبیولوژی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته میتوانند با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در رشته های بیوشیمی بالینی ،ژنتیک پزشکی ،هماتولوژی ،ویروس شناسی ادامه تحصیل بدهند.تعداد واحدهای کارشناسی ارشد تمامی گرایش ها 28 واحد میباشد که 12 واحد آن الزامی است ،8 واحد دروس اختیاری و 8 واحد شامل پایان نامه میباشد.همچنین فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد تمامی گرایش های این رشته میتوانند در آزمون دکترا شرکت کنند و در صورت قبولی در تمامی مراحل آزمون مقطع دکترا به تحصیل در این مقطع بپردازند. میکروبیولوژی گرایش پزشکی :در این گرایش به مطالعه و بررسی میکروبهایی پرداخته میشود که باعث ایجاد بیماری در انسان میشوند این گرایش در واقع در آزمایشگاههای تشخیص طبی و تحقیقاتی کاربرد دارد. در واقع در این رشته به بررسی دقیق رفتار میکروارگانیسمها (باکتری، ویروسهاو قارچها )بر روی جانداران زنده (انسانها و حیوانات ) میپردازند..رشته میکروبیولوژِی در مصارف بسیار زیادی از جمله : تشخیص پزشکی ،صنایع غذایی و مصارف صنعتی و دارویی کاربرد دارد. کارشناسی ارشد میکروبیولوژی گرایش صنعتی و محیطی :در این گرایش بر روی میکروب های مفید مطالعه میشود و از این میکروب ها در تولیدات فیزیک دوازدهم حرف آخر صنعتی استفاده میشود.

به گزارش تیم مشاوران ارشد حرف آخر دروس تخصصی رشته میکروبیولوژی شامل 83 واحد از که شامل دروس عملی و تئوری است تعدادی از دروس عبارت است از :بیوشیمی متابولیسم و آزمایشگاه ،بیوشیمی ساختار و آزمایشگاه ،ژنتیک پایه و آزمایشگاه، ژنتیک مولکولی و آزمایشگاه ،مبانی جانور شناسی و آزمایشگاه ، قارچشناسی و آزمایشگاه ،باکتری شناسی 1 و آزمایشگاه ،باکتری شناسی 2 و آزمایشگاه ،ویروس پزشکی ، میکروبیولوژی صنعتی ، میکروبیولوژی محیطی و آزمایشگاه ،زیست شناسی انگلها ،مبانی زیست شناسی تکوینی حرف اخر و… رشته میکروبیولوژی مباحث بسیار بیشتری از رشته زیست شناسی را شامل میشود تعدادی زیادی از واحدهای این رشته مشابه رشته پزشکی میباشد،دروسی مانند :فیزیولوژی ،ویروس شناسی ،ایمنی شناسی و… میکروبیولوژِی در زبان فارسی به معنای زیست شناسی سلولی و مولکولی ترجمه میشود و در دفترچه انتخاب رشته زیست شناسی سلولی-مولکولی نام دارد. فارغالتحصیلان رشته میکروبیولوژی میتوانند در آزمایشگاههای تشخیص طبی فعالیت کنند ،همچنین بیشتر فعالیتهای آزمایشگاههای تولید خاک نیز برعهده میکروبیولوژیستها میباشد. میکروبیولوژی گرایش غذایی : در این گرایش مواد غذایی را با استفاده از میکروبهای مفید ارزش غذایی محصولات تولیدی را بالا میبرند.محصولات لبنیاتی پروبیوتیک طی این روند تولید میشوند. دروس عمومی رشته میکروبیولوژی نیز 24 واحد است که دربین همه رشته ها مشترک است و شامل :اندیشه اسلامی 1و2 ،آیین زندگی ، تاریخ تمدن،دانش خانواده و جمعیت و..و تعدادی دیگر از واحدهای عمومی است .دروس پایه رشته میکروبیولوژی از 22 واحد تشکیل شده که شامل شیمی عمومی، فیزیک، ریاضی، زیست پیش دانشگاهی میباشد.و همچنین دانشجویان رشته میکروبیولوژی ملزم به گذراندن 10 واحد دروس آموزش کامل دروس بدون حفظ کردن با حرف آخر اختیاری نیز میباشند.

همچنین کنترل کیفی تصفیه آب آشامیدنی یکی دیگر از فرصتهای شغلی در این رشته محسوب میشود. همچنین یک میکروبیولوژیست موفق همیشه در زمینه شغلی خودش اطلاعات به روزی دارد ، میکروبیولوژیست با مطالعه مقاله های جدید علمی روز به روز دانش خود را افزایش میدهد. برای دریافت این پکیج بی نظیر کافی است فرم زیر را پر کنید. حداکثر واحد انتخابی هر ترم 20 واحد میباشد ،دانشجویانی که معدل آنها به حد نصاب 12 نرسیده واجد شرایط انتخاب 20 واحد نخواهند بود و تنها میتوانند 14 واحد را در ترم جدید انتخاب کنند. آزمایشگاهی میباشد که در ادامه مقاله مربوط به انتخاب رشته کنکور به صورت کامل توضیح خواهیم داد. در واقع میزان درآمد در این رشته به تلاش و علاقه شما به این رشته بستگی خواهد داشت.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از آموزش پایه هفتم ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.