چتان چاهان درگذشت ، وزیر UP ، کریکت سابق تحت درمان ویروس کرونا قرار گرفت

چتان چاوهان ، وزیر پیشین کریکت و وزنه برداری ، از COVID-19 درگذشت

چتان چاوهان از کار افتادن چند عضو بود و جمعه شب تحت پشتیبانی دستگاه تهویه قرار گرفت. (فایل)

دهلی نو:

وزیر کابینه اوتار پرادش ، چتان چاوهان ، یکی از مشهورترین درهای بازکن کریکت هند ، روز یکشنبه پس از تحمل حدود 36 ساعت تحت حمایت از زندگی ، در اثر عوارض مربوط به COVID-19 درگذشت.

چتان چاوهان ، که 40 تست برای هند بازی کرد ، 73 ساله بود و همسر و پسرش وینایاک از او زنده مانده اند. وی در حال حاضر به عنوان وزیر رفاه ساینیک ، گارد داخلی و امنیت مدنی در کابینه اوتار پرادش مشغول به کار بود.

برادر کوچکترش پوشندرا چاوهان گفت: “برادر بزرگتر من شری چتان چاوهان امروز پس از نبردی خوب ما را ترک کرده است. من صمیمانه از همه کسانی که برای بهبودی او دعا کرده اند تشکر می کنم. پسرش وینایاک هر زمان که بخواهد می رسد و ما آخرین آئین ها را انجام خواهیم داد.” خبرگزاری PTI.

چتان چاوهان ، که با سابقه طولانی ترین شریک افتتاحیه سونیل گاواسکار افسر خفاش بود ، پس از آزمایش مثبت برای ویروس کرونا ، در 12 ژوئیه در بیمارستان سانجی گاندی PGI در لکنوو بستری شد.

سلامتی او به دلیل بیماری های مربوط به کلیه بدتر شد و به بیمارستان مدانتا در Gurgaon منتقل شد.

جمعه شب ، او از کار افتادن چند عضو بود و تحت حمایت دستگاه تهویه قرار گرفت.

بعد از بازنشستگی ، چتان چاوهان در انجمن های کریکت دهلی و نواحی (DDCA) با سمت های مختلف – رئیس جمهور ، معاون رئیس جمهور ، دبیر و منتخب اصلی – غیر از مدیر تیم هند در تور استرالیا در سال 2001 خدمت کرد.

وی در سال های 1991 و 1998 دو بار از Amroha در اوتار پرادش به عضو لوک سبها انتخاب شد و در سال 1981 با نشان Arjuna مفتخر شد.

چتان چاوهان دومین وزیر UP است که بر اثر COVID-19 درگذشت.

در تاریخ 2 آگوست ، وزیر آموزش فنی ایالتی کاملا رانی وارون ، 62 ساله ، چند روز پس از آزمایش مثبت برای ویروس کرونا درگذشت.

نخست وزیر نارندرا مودی درگذشت “یک کریکت شگفت انگیز” و “یک رهبر سیاسی کوشا” را تسلیت گفت.

“شری چتان چاوهان جی خود را بعنوان یک کریکت کریکت فوق العاده و بعداً بعنوان یک رهبر سیاسی کوشا متمایز کرد. او کمک های موثری به خدمات عمومی و تقویت BJP در UP کرد. از مرگش دلخور بود. به خانواده و هوادارانش تسلیت می گویم. ام شانتی ،” PM مودی توییت کرد.

چتان چاوهان در طول 12 سال فعالیت کریکت خود ، 40 تست انجام داد و 2084 دوش را با 16 نیمه قرن و دو ویکت انجام داد. او هرگز نتوانست صد را بدست آورد با 97 بهترین بودن.

با سونیل گاواسکار ، چتان چاوهان یک همکاری افتتاحیه عالی برای هند تشکیل داد و این دو بیش از 3000 دوش را از جمله جایگاه های 12 قرن کسب کردند.

Chetan Chauhan که اولین کلاس اول خود را به عنوان یک بازیکن 22 ساله در برابر بمبئی انجام داده بود ، شناخته می شد که یک خفاش شجاع از نسل خود است.

یکی از به یادماندنی ترین لحظات حرفه ای او به عنوان افتتاحیه ایستادن 213 دور با سونیل گاواسکار مقابل انگلیس در The Oval در سال 1979 بود که در آن 80 دوش را به ثمر رساند.

(با ورودی های PTI)