پر کردن و ترمیم دندان: کامپوزیت، آمالگام، سرامیک و بررسی هزینه – کلینیک دندانپزشکی سروش

زمانی که کودک شما دچار شکستگی دندان می شود والدین باید ۳ کار اصلی را برای او انجام ژل ترمیم دندان دهند. اگر والدین شاهد درد دندان در کودک بودند باید با استفاده از مسکن هایی مانند استامینوفن اقدام به تسکین درد و سپس مراجعه به دندانپزشک کنند. برای باند کردن دندان ، دندانپزشک ابتدا سطح روی دندان را به کمک یک مایع یا ژل سخت می کند ، سپس ماده مربوط به باندینگ را روی دندان قرار می دهد . دندانپزشک مربوطه سپس از مواد چسبنده خاصی استفاده می کند که همراه با رزین هم رنگ دندان ها به سطح مربوطه می چسبد .

در میان انواع روش های ترمیم دندان، روند ترمیم با ایمپلنت طولانی بوده و ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد. چنان چه شدت آسیب دیدگی دندان کم باشد و فقط یک تکه کوچک از مینای دندان آسیب دیده باشد در یک جلسه می توان آن را درمان کرد اما اگر دندانی به شدت شکسته شده باشد یا آسیب دیده باشد پروسه درمانی آن طولانی تر و گران تر خواهد بود . دندانی که پر میشود معمولاً به پوسیدگی عمیق مبتلا نیست. مغز دندان آسیب دیده کاملاً خارج میشود که شما از فشار ناشی از عفونت نجات میدهد.

درمان عصب کشی میتواند درد مشقت بار شما را از بین ببرد، که قطعاً باعث میشود تمام عمل ارزش سختی اولیه را داشته باشد. هنگامی دندان با کرم خوردگی یا پوسیدگی دندانی آسیب میبیند، ساختار دندان از بین میرود زیرا پوسیدگی دندان را خورده و همینطور به عمق دندان و بافت آن میرود، که در نهایت مغز دندان را درگیر میکند. اطلاعات بیشتر درباره دندان و استخوان های اطراف را می توان با رادیوگرافی به دست آورد. دندانپزشک برای بررسی و تشخیص وضعیت دندان شکسته به عکس اشعه X نیاز دارد.

پس از حالت دادن به ماده مربوطه در این پروسه برای رسیده به ظاهر یک دندان طبیعی ، دندانپزشک از نور لیزر مخصوص برای سخت کردن مواد استفاده می کند . از غذاهای نرم استفاده کنید و از گاز زدن غذا با دندان شکسته خودداری کنید . با مدیریت مواد غذایی مصرفی و نوشیدنیهای مورد استفاده، تمیز کردن صحیح دندانها و مراجعه منظم به دندان پزشک شما میتوانید ریسک پوسیدگی دندان و خراب شدن آن را کاهش دهید.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کاشت و ترمیم دندان وب سایت خود باشید.