وستهام و بازل کنترل نیمه‌های لیگ اروپا را در دست گرفتند

وستهام یک گام به اولین فینال اروپایی در 47 سال گذشته نزدیک شد و میشائیل آنتونیو روز پنجشنبه در بازی رفت نیمه نهایی لیگ کنفرانس موفق شد با نتیجه 2-1 برابر آلکمار پیروز شود. در حالی که وستهم به دنبال یک بازی مهم در فینال است، اف سی بازل پس از به دست گرفتن کنترل نیمه نهایی دیگر با پیروزی دراماتیک 2-1 مقابل فیورنتینا، به دنبال تاریخ خود است. در استادیوم لندن، شاگردان دیوید مویس از گل نیمه اول تیجانی رایندرز عقب افتادند و پس از پایان بازی با نمایشی هیجان انگیز به دفاع برگشتند.

سعید بنراهما با یک پنالتی بازی را به تساوی کشاند، قبل از اینکه آنتونیو برنده فقید را به ثمر رساند تا وستهام قبل از بازی برگشت در هلند در 18 مه کنترل بازی را در اختیار بگیرد.

“تجزیه و تحلیل بازی عجیبی بود. AZ در ترکیب خوب بازی کرد. ما کمی هاروم بودیم. ما تصمیمات احمقانه ای گرفتیم، از فاصله 30 یاردی شوت زدیم و فرصت نکردیم. اما در نهایت، من خوشحالم. با نتیجه،” مویس گفت.

وستهم در این فصل در 12 بازی از 13 بازی خود در این رقابت ها پیروز شده است و آنها را در آستانه کسب اولین جام بزرگ از جام حذفی 1980 قرار داده است.

فصل گذشته چکش ها در نیمه نهایی لیگ اروپا مقابل آینتراخت فرانکفورت شکست خوردند، اما آنها در موقعیتی هستند که در این فصل فراتر از این ها پیش بروند.

لندنی‌های شرقی از زمان شکست آندرلخت در جام برندگان جام در سال 1976، به یک فینال مهم اروپایی نرسیده‌اند.

پیروزی روز یکشنبه وستهم مقابل منچستریونایتد، بقای آنها در لیگ برتر را قطعی کرد.

این امر باعث می‌شود مردان مویس روی کسب اولین جام اروپایی باشگاه پس از جام برندگان جام در سال 1965 تمرکز کنند.

اما مویس گفت: “بازی واقعا سختی در پیش داریم. من متواضع تر از آن هستم که بگویم در فینال هستیم. آلکمار بازیکنان خوبی دارد و آنها امشب آن را نشان دادند.”

با وجود اینکه یکی از باشگاه های کوچکتر در اردیویسه هلند است، AZ به اولین نیمه نهایی اروپایی خود از سال 2005 رسیده است.

این موفقیت ادای احترام به مدل مالی زیرکانه ای است که توسط مالکان باشگاه به کار گرفته شده است، که از فلسفه «مانی بال» استفاده می کنند که توسط سهامدار اقلیت خود بیلی بین در زمان مدیریت اوکلند A در بیس بال رایج شده است.

وستهام هیچ قصدی برای تبدیل شدن به آخرین قربانی داستان ضعیف AZ نداشت زیرا آنها به طرز چشمگیری پس از ضربه مشت رایندرز در دقیقه 41 بهبود یافتند.

Reijnders یک درایو شدید 25 یاردی را پیاده کرد که با رد شدن از شیرجه اشتباه آلفونس آرئولا، به طرز ناخوشایندی جهش کرد.

– مبارزه بازل –

با این حال، AZ هرگز در خاک انگلیس پیروز نشده بود و امید آنها برای اولین پیروزی در دقیقه 67 بر باد رفت.

در حالی که جارود بوون از فاصله نزدیک به ضربه سر می جهد، تلاش متیو رایان برای ضربه زدن با مشت، با سر وینگر تماس پیدا کرد و پنالتی را دریافت کرد که بنراهما از دروازه بان AZ عبور کرد.

وستهام در دقیقه 76 که از سوی تماشاگران پر از ظرفیت غوغا می‌کرد، پیش افتاد و آنتونیو از فاصله نزدیک پس از مهار ضربه سر پاکوتا روی خط، ضربه سر را وارد دروازه کرد.

باشگاه سوئیسی اف سی بازل حتی نسبت به وستهام شجره اروپایی کمتری دارد، اما بعد از اینکه آنها تیم سری آ فیورنتینا را شگفت زده کردند، این وضعیت ممکن است تغییر کند.

فیورنتینا در دقیقه 25 در استادیوم آرتمیو فرانچی با ارسال کرنر کریستیانو بیراقی توسط لوکاس مارتینز کوارتا پیش افتاد و آرتور کابرال با یک ضربه سر عالی به او حمله کرد.

هفتمین گل این مهاجم برزیلی در لیگ کنفرانس اروپا، با هزینه باشگاه سابقش، او را به بهترین گلزن مسابقات تبدیل کرد.

بازل یک پنجم ناامید کننده در سوپر لیگ سوئیس است و هرگز به فینال اروپا نرسیده است.

اما آنها گل تساوی را در دقیقه 71 ربودند و یک حرکت روان با پایان بالینی اندی دیوف در گوشه ای دور از لبه منطقه به اوج رسید.

در سومین دقیقه از وقت های تلف شده، داریان مالس، مهاجم قرضی اینترمیلان، زکی امدونی را برای یک پایان غارتگرانه تلاش کرد که بازل را در آستانه تبدیل شدن به اولین باشگاه سوئیسی قرار داد که به فینال اروپا می رسد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله