هیث استریک در «ارواح خوب» در حالی که به نبرد خود با سرطان ادامه می‌دهد

یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ زیمبابوه هیث استریک در حال گذراندن دوره درمان سرطان بوده است. خانواده هیث بیانیه ای را منتشر کردند که توسط ESPNcricininfo در مورد ادامه درمان او در آفریقای جنوبی فاش شد. آنها از هواداران به خاطر آرزوهایشان و حمایتی که در شرایط سخت از خود نشان می دهند تشکر کردند. هیث مبتلا به سرطان است و تحت معالجه یکی از معتبرترین انکولوژیست ها در آفریقای جنوبی است. او روحیه خوبی دارد و به مبارزه با این بیماری به همان صورتی که مخالفانش در روزهای مورد احترامش در زمین کریکت با آن مواجه بودند، ادامه خواهد داد. “

“خانواده امیدوار است که شما خواسته آنها را درک کنید و به آنها احترام بگذارید تا این یک موضوع خصوصی خانوادگی باقی بماند و از دعاها و آرزوهای خوب شما سپاسگزاریم. در حال حاضر هیچ اظهارنظر رسمی دیگری در مورد سلامتی وی وجود نخواهد داشت. هر خبری که علنی می شود باید خانواده او در بیانیه ای به نقل از ESPNcricinfo گفتند.

این بازیکن 49 ساله در سال 2005 در سن 31 سالگی بازنشستگی خود را اعلام کرد. استریک همچنان تنها بازی انداز زیمبابوه با بیش از 100 ویکت تست و بیش از 200 ویکت ODI است. او در سال 2000 کاپیتان زیمبابوه بود، دوره سختی بود که تعدادی از بازیکنان از تیم ملی کنار رفتند زیرا روابط بین هیئت مدیره و تیم در حال عبور از یک مشکل سخت بود.

در سال 2021، شورای بین المللی کریکت (ICC) او را به دلیل نقض قوانین ضد فساد هشت سال محروم کرد. با این حال، او بعداً بیانیه ای منتشر کرد و گفت که در هیچ گونه تبانی بازی دخالتی نداشته است.

همچنین می‌خواهم برای عموم و هواداران ثبت کنم که در هیچ زمانی از رابطه‌مان در هیچ‌گونه تبانی، تبانی، یا تلاش برای تأثیرگذاری بر یک بازی یا اشتراک‌گذاری اطلاعات از اتاق تعویض در طول یک مسابقه در هیچ زمان معینی از روابطمان شرکت نداشته‌ام. این موضع توسط خود ICC در بیانیه خود تایید شده است.”

“در سال 2017، من با فردی که مشتاق سرمایه گذاری در کریکت در آفریقا بود ملاقات کردم، و به ویژه آنها می خواستند اسپانسر یک تورنمنت T20 در زیمبابوه شوند، که آن را Safari Blast می نامند. این فرد متعاقباً از طریق پروتکل های معمول معاینه شد و از آنجا پاک شد. راستش را بخواهید، وقتی دوستی و شراکت تجاری بالقوه شکوفا شد، من هوشیاری خود را پایین آوردم. ماهیت رابطه ما همیشه برادرانه و صمیمانه بود. من واقعاً معتقد بودم که فضای امنی است. همچنین امیدوارم این رابطه نه تنها برای آن مفید باشد. من و آکادمی، اما به کریکت زیمبابوه و رشد آن را با قدرت دنبال کردم.”

“در ابتدا من نامزد بودم و بیت کوین را برای کمک به خرید و ساخت تیم در مسابقات مختلف T20 منطقه ای پرداخت کردم، که موفقیت آمیز بود و منجر به خرید یک تیم در دبی برای این فرد شد. خیلی بعد در دوستی ما، تنها چیز دیگری که دریافت کردم یک بطری ویسکی بود و به همسرم یک تلفن هدیه دادند.چند ماه بعد دادگاه بین المللی کیفری توجه من را به این واقعیت رساند که فردی که با او معامله داشتم و برخی از اطلاعاتی که من در طول دوستی ما به اشتراک گذاشته بود/ممکن است برای شرط بندی آنلاین از تعامل استفاده شده باشد.”

موضوعات ذکر شده در این مقاله