نواک جوکوویچ نوری را برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی آزاد ایتالیا می بیند

نواک جوکوویچ روز سه‌شنبه پس از عبور از کامرون نوری به مرحله یک چهارم نهایی اوپن ایتالیا راه یافت، اگرچه پس از ضربه زدن به بازیکن برتر، تنش با بریتانیایی وجود داشت. در حالی که جوکوویچ نوری را با نتایج 6-3، 6-4 به میدان فرستاد، آندری روبلف، قهرمان مسترز مونت کارلو و جانیک سینر امید خانگی هر دو در رم شکست خوردند. جوکوویچ در هر 16 بازی قبلی خود در پایتخت ایتالیا به جمع هشت تیم پایانی رسیده است و او دوباره این کار را انجام داد و نوری را در زمین مرکزی پشت سر گذاشت تا در یک تورنمنت که یک گرم کننده کلیدی برای مسابقات آزاد فرانسه است، درگیری با هولگر رون ترتیب دهد.

این بازی تکراری فینال مسترز پاریس در سال گذشته خواهد بود، زمانی که این بازیکن 20 ساله دانمارکی با شکست دادن جوکوویچ در یک مسابقه مهیج، اولین عنوان خود در مسابقات مسترز 1000 را به دست آورد.

جوکوویچ گفت: “با وجود اینکه او واقعاً جوان است، من بازی او را به خوبی می شناسم. او اکنون در چند سال اخیر در تور بوده و تنیس فوق العاده ای بازی می کند، به ویژه در شش تا هشت ماه گذشته.”

او در فرم بسیار خوبی قرار دارد و من مشتاقانه منتظر یک چالش هستم. فکر می کنم این یک مسابقه بسیار فیزیکی خواهد بود.”

جوکوویچ در حال تلاش برای کسب عنوان هفتمی در زمین خاکی در رم است و شانس او ​​با حذف شوک کارلوس آلکاراز در روز دوشنبه کمی آسان‌تر شده است.

آلکاراز که دو تورنمنت متوالی را در بارسلونا و مادرید برد، در 22 مه مقام اول جهان را از جوکوویچ خواهد گرفت، اما این قهرمان 22 گرند اسلم است که می تواند با یک عنوان دیگر به رولان گاروس برود.

جوکوویچ در سه گیم اول مقابل نوری پیروز شد و ست اول را با کمی سر و صدا تمام کرد، بدون اینکه لازم باشد در بهترین حالت خود باشد.

این بازیکن 35 ساله سپس ست دوم را با یک بریک به 2-1 رساند، اما در بازی بعدی نوری شکست خورد و جوکوویچ را با ضربه ای که به پشت پای چپش خورد، عصبانی شد.

نوری تمام زمین را در اختیار داشت تا توپ را کنار بگذارد، زیرا جوکوویچ از روی نقطه تسلیم شده بود و در حال بازگشت به خط سرویس بود.

– آوردن آتش –
مرد بریتانیایی دستش را برای عذرخواهی بالا برد، اما در تغییر بازی بعد از اینکه نوری به 3-2 رسید، جوکوویچ در حالی که از کنارش رد شد، دوباره به او خیره شد.

و پس از اینکه جوکوویچ با دومین امتیاز مسابقه خود پیروزی را به ثمر رساند، در حالی که از تماس چشمی خودداری کرد و حتی یک کلمه با حریف اعزامی خود رد و بدل نکرد، نوری را به سرعت دست داد.

جوکوویچ بعداً توضیح داد که از ابتدای بازی از رفتار نوری در زمین عصبانی شده بود و “کارهایی را انجام می داد که ما بازیکنان می دانیم در رختکن بازی جوانمردانه نیست”.

جوکوویچ گفت: “او مرد بسیار خوبی در خارج از زمین است، بنابراین من این نوع نگرش در زمین را، صادقانه بگویم، درک نمی کنم. اما این همان چیزی است که هست. او آتش را آورد و من به آن پاسخ دادم.”

“من به کسی اجازه نمی دهم که اینگونه رفتار کند فقط سرم را خم کند. من به آن پاسخ خواهم داد.

همه چیز همین است. آنچه در زمین اتفاق می افتد، آن را در زمین می گذاریم و ادامه می دهیم.

نفر سوم دانیل مدودف با نتیجه 6-2، 7-6 (7/3) مقابل الکساندر زورف به برتری رسید، کاسپر رود لاسلو جره را فرستاد و بورنا کوریچ کروات در سه ست بر فابیان ماروزسان، بازیکن خارجی مجارستانی که کارلوس آلکاراز را در سومین مسابقه شوکه کرد، پیروز شد. گرد

استفانوس سیتسیپاس، بازیکن پنجم، لورنزو سونهگو را با نتیجه 6-3، 7-6 (7/3) در یک مسابقه دور سوم شکست داد که روز دوشنبه به دلیل بارندگی به تعویق افتاد تا با یک ایتالیایی دیگر، لورنزو موستیتی، دیدار کند.

روبلف، رتبه ششم، 7-6 (7/5)، 4-6، 6-3 توسط یانیک هانفمان، بازیکن آلمانی رده بندی 101 جهان، ناراحت شد.

و بازیکن هشتم ایتالیایی سینر توسط فرانسیسکو سروندولو از آرژانتین با نتیجه 6-7 (3/7)، 6-2، 6-2 فرستاده شد.

در قرعه کشی زنان، ایگا سویاتک با برتری 6-3 و 6-4 مقابل دونا وکیچ، تعداد بردهای خود در رم را به 14 مسابقه رساند.

سوئیاتک شماره یک جهان پس از پشت سر گذاشتن سخت ترین مسابقه تورنمنت خود تا کنون، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف النا ریباکینا خواهد رفت.

تلاش او برای سومین عنوان در چند سال اخیر با حذف شدن رتبه های دوم تا ششم افزایش یافته است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله