نواک جوکوویچ می خواهد مسابقات استرالیا آزاد “به خاطر تنیس” پیش برود


نواک جوکوویچ روز دوشنبه اظهار امیدواری کرد مسابقات آزاد استرالیا “بخاطر تنیس” پیش برود و اذعان کند که این ورزش زمان آماده سازی برای فصل 2021 روبرو خواهد شد. شماره یک جهان در پایان یک فصل کوتاه ویروس کرونا در ATP Finals لندن بازی می کند اما رقابت های جدید تنها در هفت هفته آغاز می شود. تنیس استرالیا در اوایل روز دوشنبه برنامه ای را برای انتقال بسیاری از رویدادهای گرمایش Open Australian به ایالت ویکتوریا پرچم گذاری کرد ، اما از نخست وزیر ایالت اخطار صریح دریافت کرد که هر رویدادی را که خطر ایجاد مجدد بحران Covid-19 ملبورن را به خطر بیندازد ، از بین خواهد برد.

اخبار

طبق این برنامه ، تورنمنت هایی که در ابتدا برای سیدنی ، بریزبن ، پرت ، هوبارت ، آدلاید و کانبرا برنامه ریزی شده بود ، از 18 تا 31 ژانویه قبل از مسابقات اوپن در پارک ملبورن در ویکتوریا برگزار می شد.

مدیر مسابقات کریگ تایلی گفت این اقدام به این دلیل است که محدودیت ویروس به این معنی است که دولت های ایالتی نمی توانند تضمین کنند بازیکنان خارج از کشور که در خارج از ویکتوریا گرم می شوند ، می توانند برای گرند اسلم به ملبورن سفر کنند.

وی به روزنامه هرالد سان ملبورن گفت: “در حال حاضر خطری وجود ندارد كه مسابقات آزاد استرالیا بدون حضور همه (همه بازیکنان) در ویكتوریا برگزار شود و ما قبلاً این ضمانت را نداشتیم.”

اما دان آندروز ، نخست وزیر ویکتوریا گفت که این برنامه ها “کاری انجام نشده” است ، خصوصاً از آنجایی که ملبورن اخیراً از یک قفل یک ماهه برای از بین بردن موج دوم Covid-19 خارج شد.

جوکوویچ ، که در بازی افتتاحیه خود در O2 Arena لندن ، دیگو شوارتزمن ، اولین بازیکن آرژانتینی با نتیجه 6-3 ، 6-2 را شکست داد ، گفت که “در مورد پیشبرد مسابقات توجه زیادی نکرده است”.

صربستانی که هشت بار برنده گرند اسلم افتتاحیه فصل و قهرمان سلطنتی است ، افزود: “من می خواهم در استرالیا ، اوپن استرالیا بازی کنم.”

“من در مورد ATP Cup و مسابقات قبل مطمئن نیستم ، زیرا بدیهی است که شما باید خیلی زودتر بروید ، در واقع ، فکر می کنم دو و نیم یا سه هفته قبل از مسابقه اول.

“بنابراین بیایید ببینیم که چگونه پیش می رود. اما من فقط به خاطر تنیس و بازیکنان امیدوارم که مسابقات Open Australian و همچنین حداقل مسابقات ATP Cup و حداقل چند مسابقه دیگر را داشته باشیم.”

قرنطینه

طبق گزارش ها ، این طرح برای استرالیا شامل بیش از 500 تنیسور بین المللی است که به ویکتوریا می رسند و تحت دو هفته قرنطینه اجباری قرار می گیرند.

بازیکنانی که بسیاری از آنها با مسافرت های بزرگ سفر می کنند فقط در هتل ها محدود می شوند اما به زمین های تنیس دسترسی دارند.

هنگامی که قرنطینه را به پایان رساندند و دو بار آزمایش Covid-19 را منفی کردند ، می توانند آزادانه در اطراف ویکتوریا حرکت کنند.

تبلیغ شده

اندروز متذکر شد که این یک کار بزرگ لجستیکی است که شامل ترتیبات پیچیده قرنطینه است و گفت: “این تصور که همه با کمان گره خورده است ، این یک معامله تمام شده است ، این اشتباه است”.

ظاهراً تنیس استرالیا با اعلامیه خود اسلحه را پرید ، و تایلى با اطمینان پیش بینی كرد كه دولت ایالت ویكتوریا به جمعیت حداقل 25 درصد ظرفیت در پارک ملبورن اجازه می دهد.

مباحث ذکر شده در این مقاله