“من عاشق کلمه بوجپوری هستم”: بزرگ آفریقای جنوبی می خواهد “مرتب از آن استفاده کند”

عکس فایل گریم اسمیت.© AFP

گریم اسمیت، کاپیتان سابق آفریقای جنوبی، که اکنون متخصص IPL در JioCinema است، مجذوب تفسیر بوجپوری شده است که طوفان هواداران را در شش هفته گذشته مسابقات به خود جلب کرده است. بازیکن چپ دست سابق که در سن 22 سالگی به عنوان جوانترین کاپیتان آفریقای جنوبی منصوب شد و تا زمان بازنشستگی خود در سال 2014 سمت کاپیتان آزمون را برعهده داشت، می گوید که او به یکی از طرفداران بزرگ کلمه بوجپوری تبدیل شده است. اسمیت در مورد اینکه چرا فکر می‌کند فیدهای تفسیری 12 زبانی پلتفرم استریم، به‌ویژه بوجپوری و پنجابی، به موفقیت‌های بزرگی تبدیل شده‌اند، گفت: “من عاشق کلمه Bhojpuri هستم. آن را دوست دارم. فکر می‌کنم ممکن است اغلب از آن استفاده کنم.”

“من در واقع دیشب داشتم با آنیل کومبل چت می‌کردم؛ فکر می‌کنم این فقط توانایی برقراری ارتباط با مردم در سطحی است که احساس می‌کنند خانه هستند. این زبان آنهاست، بنابراین آنها می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند؛ برای آنها منطقی است، و همینطور برای پنجابی. شما اکنون محتوایی ایجاد می کنید که مستقیماً با طرفداران صحبت می کند. آنها عاشق کریکت در زمین هستند، اما اطلاعاتی که در اطراف آن دریافت می کنند چیزی است که می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.”

اسمیت از ویرات کوهلی می‌خواهد که از گزینه‌های امتیازدهی متفاوتی مانند شوت رفت و برگشت در مقابل اسپینرها پس از پاورپلی استفاده کند، پس از اینکه رویکرد ستاره هندی «به عمق بازی» مورد انتقاد قرار گرفت. کوهلی بیش از 400 ران برای رویال چلنجرز بنگلور در این IPL با نرخ ضربه بیش از 130 به ثمر رسانده است، اما او نتوانسته سرعت گلزنی را در اورهای میانی افزایش دهد.

(با ورودی های PTI)

موضوعات ذکر شده در این مقاله