مانوج سینها ، رهبر پیشکسوت BJP و وزیر سابق ، فرماندار J&K ستوان است

مانوج سینها ، رهبر پیشکسوت BJP و وزیر پیشین ، فرماندار J&K Lt است

مانوژ سینها رهبر ارشد BJP وزیر ارتباطات دولت در دوره اول نخست وزیری مودی بود.

دهلی نو:

مانوج سینها ، رهبر ارشد BJP و گفته می شود در میان گزینه های اصلی حزب برای تصدی پست نخست وزیر اوتار پرادش در سال 2017 ، فرماندار ستوان جدید جامو و کشمیر است. این انتصاب توسط Rashtrapati Bhawan تایید شد ، ساعاتی پس از آنکه Girish Chandra Murmu افسر سابق IAS استعفا داد.

آقای سینها در سال 1996 برای اولین بار به لوک سبها انتخاب شد ، اولین سیاستمداری است که به عنوان معاون فرماندار قلمرو اتحادیه J&K انتخاب شد.

انتصاب جدید دقیقاً یک سال پس از اقدام مرکز برای لغو وضعیت ویژه به جامو و کشمیر بر اساس ماده 370 و تبدیل آن به دو قلمرو اتحادیه ، چهره سیاسی را به سمت بالاترین مقام منصوب می کند. از نظر بسیاری تمایل دهلی نو برای شروع مجدد روند سیاسی در منطقه مرزی ناآرام پس از یک سال تغییرات گسترده اداری تلقی می شود.

آقای سینها یک نماینده مجلس سه بار در لوک سبها است که در سال 2016 هنگامی که هند بیشترین فروش طیف خود را در دوره نخست نخست وزیری نارندرا مودی انجام داد ، وزیر امور خارجه ارتباطات بود. این خانم 61 ساله که فارغ التحصیل مهندسی عمران بود ، درگیر مقابله با تهدید “افت تماس” بود.

از طرف حزب وی آقای سینها به عنوان كشاورزی توصیف شده است كه به طور فعال در كار برای روستاهای عقب مانده مشاركت داشته است. وی فعالیت سیاسی خود را از سال 1982 و هنگام انتخاب به عنوان رئیس اتحادیه دانشجویان دانشگاه بناراس هندو آغاز کرد. وی متولد منطقه Mohanpura در منطقه قاضی پور ، شرق اوتار پرادش است و برای اولین بار در سال 1999 به عضویت لوک سبها انتخاب شد.

منابع بسیار معتبر گفتند که سلف آقای سینها ، آقای مورمو ، احتمالاً جایگزین راجیو مهریشی به عنوان مدیر کنترل و بازرسی کل (CAG) خواهد شد. انتظار می رود این پست در هفته جاری و با تکمیل 65 سالگی بوروکرات ، پست خالی بماند.