لیگ قهرمانان اروپا: پیاده روی بی سابقه بازیکنان پاری سن ژرمن و استانبول باشاک شهیر عمیق تر است نژاد پرستی فوتبال


پیروزی بی سابقه بازیکنان پاری سن ژرمن و استامبول باشاک شهیر در مورد اظهار نظر نژادپرستانه یکی از مسئولان لیگ قهرمانان اروپا باعث بروز اختلافات جدیدی در مورد نژادپرستی در فوتبال در روز چهارشنبه شد. وقتی سباستین کولتسکو ، داور چهارم رومانیایی ، به نظر می رسید کمک مربی باشاک شهیر پیر وبو ، بازیکن سابق بین المللی کامرون ، به رومانیایی “سیاه” یا “منفی” توصیف کند ، هر دو تیم روز سه شنبه زمین را ترک کردند. بازی گروهی در پاریس که در آن زمان بدون گل بود متوقف شد و روز چهارشنبه در همان جا که متوقف شد ، در دقیقه 14 و با مجموعه ای متفاوت از مسئولان از سر گرفته خواهد شد. کیلیان امباپه ، مهاجم PSG ، در توییتر “به نژادپرستی نه بگویید” در حالی که نیمار ، هم تیمی ، “زندگی سیاه ها مهم است” را ارسال کرد. هر دو بازیکن در بحث های داغ روی صفحه لمسی برجسته بودند.

اخبار

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، که گفته می شود از نزدیکان صاحبان باشاک شهیر است ، در توئیتر خود نوشت که “اظهارات نژادپرستانه را به شدت محکوم می کند” ، در حالی که وزیر ورزش فرانسه ، روکسانا ماراچینئو ، متولد رومانی ، “تصمیم تاریخی” بازیکنان را ستود.

جولیانو ، هافبک باشاک شهیر به رسانه های برزیل گفت: “(نظر) کاملاً واضح بود ، افراد زیادی از جمله مربی ما را شنیدند. این رسوا بود. به عنوان یک تیم و یک گروه تصمیم گرفتیم اعتراض کنیم زیرا این غیرقابل قبول است. نژادپرستی باید پایان یابد.”

این ردیف بعد از اینکه کارت قرمز به وبو نشان داد ، شعله ور شد. میکروفون های تلویزیونی در استادیوم خالی پارک د پرنس – که مسابقات به دلیل محدودیت های Covid-19 بدون تماشاگران در حال انجام است – سپس وبو خشمگین را بارها و بارها سال می کند که چرا اصطلاحی نژادپرستانه برای توصیف او استفاده شده است.

در تبادل نظر بین تیم داوری تمام رومانیایی ، کولتسکو گفت: “آن سیاه پوست در آنجا. این امکان وجود ندارد. برو او را شناسایی کن. آن مرد ، سیاه پوست.”

شنیده می شود که Demba Ba ، مهاجم سنگالی Basaksehir ، به عنوان بازیکن تعویضی تیم میهمان ، در حالیکه به عنوان بازیکن انگلیسی به بازی تظاهرات می کند ، می گوید: “وقتی شما از یک مرد سفیدپوست نام می برید ، هرگز نمی گویید” این مرد سفیدپوست “، فقط می گویید” این پسر ” ، پس چرا وقتی از یک مرد سیاه پوست نام می برید می گویید “این مرد سیاه پوست؟”

‘نه به نژادپرستی’

هیئت حاکمه فوتبال اروپا یوفا قول “تحقیق دقیق” را داد.

گابریل آتال ، سخنگوی دولت فرانسه ، همه نژادپرستی در ورزش را محکوم کرد و “همبستگی” نشان داده شده توسط هر دو تیم را ستود.

ریو فردیناند ، مدافع سابق منچستر یونایتد و انگلیس و اکنون یک کارشناس تلویزیونی ، در گفتگو با BT Sport گفت: “من فکر می کنم در یک نقطه اوج آزار دهنده قرار داریم. یک هفته نمی گذرد بدون حادثه ای که شامل یک مسابقه باشد. بازیکنان که دور می شوند یک قدم هستند در مسیر درست است ، اما نمی توان فقط به آنها سپرد. “

برادر فردیناند آنتون در سال 2012 درگیر حادثه ای پر سر و صدا شد ، زمانی که جان تری بازیکن چلسی به سو ab استفاده نژادی از او در جریان یک مسابقه در انگلیس متهم شد.

بسیاری از ورزشکاران از زمان اعتراضات Black Lets Matter در سراسر جهان به علت درگذشت جورج فلوید هنگام دستگیری در مینیاپولیس در ماه مه ، در برابر نژادپرستی موضع محکمی گرفته اند.

باقیمانده بازی بازی دنی مكلی از هلند بود. سایر مقامات هلندی و لهستانی خواهند بود. آنها جایگزین اودیو هاتگان ، داور رومانیایی ، دو دستیار وی و کولتسکو می شوند.

رئیس قهرمانان ترکیه گفت تیمش تا زمانی که داور چهارم درگیر باشد ، از شروع مجدد بازی امتناع می ورزد.

گوکسل گوموشداگ به کانال تلویزیونی TRT Spor ترکیه گفت: “مقام چهارم از کلمه negro در مقابل همه استفاده کرد.”

باشاک شهیر با توئیت “نه به نژادپرستی # احترام” همراه با عکس آرم ضد نژادپرستی یوفا ، به این حوادث پاسخ داد.

پیام توسط PSG بازتوییت شد.

قهرمان فرانسه گفت: “همه انواع نژادپرستی با ارزش های پاری سن ژرمن ، رئیس باشگاه ، کارکنان و بازیکنان مغایرت دارد.”

تبلیغ شده

بدون در نظر گرفتن نتیجه مسابقه ، PSG پس از پیروزی 3-2 منچستر یونایتد در آلمان ، در مرحله یک هشتم نهایی گروه H قرار گرفت.

با این حال ، PSG برای پیروزی در بالای گروه بالاتر از تیم آلمان ، باید در این بازی پیروز شود.

مباحث ذکر شده در این مقاله