لوله مانیسمان (لوله بدون درز)

لوله گالوانیزه گرم یا سرد فرقی نمی کند هر لوله و هر سایزی از لوله سیاه که داخل بازار است می توان آبکاری کرد . همانطور که می دانید ورق های سیاه مقاومت خیلی کمی در مقابل زنگ زدگی از خود نشان می دهند و در زمان قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی نامناسب به سرعت زنگ می زنند, قیمت لوله گالوانیزه 6 اینچ اما ورق های روغنی به دلیل وجود لایه ای که روی سطح آنها قرار دارد مقاومت بیشتری دارند و اکسید نمی شوند. در لوله گالوانیزه سرد میزان براقی سطح بستگی به نوع ورق دارد برای مثال لوله های مبلی به دلیل داشتن ورق براق تر، دارای سطح براق تری می باشند. اولین طراحی آسیاب نورد در سال ۱۴۸۰ توسط لئوناردو داوینچی بود که برای اولین بار بین دو غلتک استوانه ای با محورهای موازی برای اصلاح ضخامت ورق فلزی بود. لوله گالوانیزه برق نوعی از لوله است که به جهت جلوگیری از زنگ زدگی داخل و روی آن را با ورق گالوانیزه می پوشانند این کار به روش گالوانیزه گرم و طبق استاندارد مشخص صورت می گیرد. لوله گالوانیزه گرم که در اصطلاح لوله گالوانیزه عمقی داغ نیز نامیده می شود به روش غوطه وری در مذاب روی یا کادمیوم گالوانیزه شده است در واقع قسمت های درونی و بیرونی لوله هردو آبکاری شده اند در نتیجه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند و می توان آن ها را در محل هایی با رطوبت بالا نیز به کار برد.

گالوانیزه کردن این محصولات این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم میکند تا از آنها در مناطق مرطوب و کاربردهایی که احتمال زنگ زدگی فولاد در آنها بالا است استفاده کنند. در حالت کلی ساخت و تولید یک لوله نیازمند فرایند بسیار خاصی است که طی ان فولاد به یک لوله مبدل گردد. لولههای درزدار به دلیل مقرونبهصرفهبودن و توانایی ساخت سریع، انتخاب بسیار خوبی برای استفادة عمومی در صنایع مختلف است. از فولاد نرم می باشد که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده درز را جوش می دهند و برای افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگیها در یک وان آبکاری می کنند.این نوع لوله نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت متری دارند و اسیدها برای چدن مضر می باشد و فولاد گالوانیزه را ممکن است خراب کند. • حرارتدهی: به وسیله یک کوره با عنوان کوره قوسی که به وسیله گاز فعالیت می کند این فولاد حرارت داده می شود تا به مرحله گداختن برسد. • دستگاه النگیتور: این دستگاه باعث می شود تا سطح مقطع فولاد به حالت گرد در بیاید. سایز اتصالات گالوانیزه چینی مهره ماسوره از 1/2 اینچ تا 4 اینچ تولید میشود .

برای لوله های از نوع لوله های مانیسمان ضخامت 1 تا 10 اینچ در نظر گرفته می شود. لوله گالوانیزه همان لوله درزدار است که با فلز روی و به روش آبکاری گرم گالوانیزه می شود و بعد از عملیات گالوانیزه شدن هر دو سر ابتدایی و انتهایی لوله گالوانیزه به صورت رووپیچ حدیده شده و رزوه می شود.و برای اتصال به شیرآلات برنجی و اتصالات گالوانیزه استفاده می شود و دارای استاندارد NPT میباشد. عمدتا شامل: میسون (نوع نردبان) قاب و پیاده روی از طریق (نوع درب) فریم، ما همچنین می توانید به عنوان در هر نقاشی خود را تولید کنید. البته در نظر داشته باشید که قبل از تماس لیست قیمت هر نوع لوله فولادی در سایز و ضخامتهای مختلف برای شما عزیزان قابلمشاهده است. زانو گالوانیزه آب ، در لوله کشی گالوانیزه و برای خم ایجاد کردن در شریان های لوله کشی آب ساختمان استفاده میگردد . این روش جوشکاری فرکانس بالا می باشد که در این روش عبوری جریان برق با فرکانس بالا از لبه های درزجوش باعث حرارت زیادی شده که منجر به ذوب شدن لبه وجوش خوردن آنها میگردد دراین روش کنترل حرارت جوش ودرنتیجه کیفیت آن بیشتر از روش قبلی می باشد در هرصورت این نوع لوله ها عموما” جهت مصارف صنعتی وفشار های پایین کارایی دارند وبرای فشارهای بالاتر باید از لوله های مانیسمان استفاده کرد.

انواع لوله گالوانیزه سرد یا فابریک از جنس فلز بوده و از این رو سرد نامیده می شود که گالوانیزه کردن آن با الکترولیت و به صورت برقی انجام می شود به همین دلیل این مدل از لوله های فولادی خاصیت ضد زنگ ندارند و کاربرد آن ها بیشتر در مناطق سرپوشیده و در قست های داخلی سازه ها می باشد بنابراین باید توجه کرد لوله فولادی گالوانیزه سرد را در مناطق مرطوب و محیط های خارجی استفاده نکرد. همچنین در این محصول قطر اسمی از قطر داخلی بزرگتر و از قطر خارجی کوچکتر می باشد. لوله گالوانیزه گرم در مناطق روباز و یا فضاهای خارجی سازه ها استفاده می شوند و از آنجا که این لوله برق در کوره آبکاری می شود به هیچ عنوان رطوبت را جذب نمی کند و دارای مقاومت بالاتری نسبت به گالوانیزه سرد می باشد. لوله رده 40 یا لوله مانیسمان رده 40 ، نسبت به نمونه رده 20 دارای ضخامت بیشتری بوده و در صنایع حساس تری که نیاز به مقاومت بیشتر و لوله قوی تری دارند استفاده میشود.صنایعی همچون نفت ، گاز، پتروشیمی ، نیروگاه های حرارتی یا سیکل ترکیبی از صنایعی هستند که لوله مانیسمان رده ۴۰ در آنها بیشترین کاربرد را دارد.همچنین در صورت لزوم لوله مانیسمان رده 40 را بعد از بازرسی ، به روش سرد یا گرم گالوانیزه میکنند.