فینال ATP: رافائل نادال با شکست Stefanos Tsitsipas برای رسیدن به چهار نفر آخر


رافائل نادال روز پنجشنبه امیدهای خود را برای کسب اولین عنوان ATP در فینال زنده نگه داشت و با غلبه بر مدافع عنوان قهرمانی استفانوس تسیتسیپاس با نتیجه 6-4 ، 4-6 ، 6-2 در لندن راهی مرحله چهار نهایی شد. اسپانیایی ، که 86 عنوان تک نفره او شامل یک عنوان در زمین های سخت داخلی است ، بزرگترین جایزه از دست رفته در رزومه خود را در مسابقات نخبه هشت نفره دنبال می کند. این بازیکن 34 ساله با رکورد 16 سال متوالی راهی مسابقات فینال ATP شده است اما شش بار مجبور به کناره گیری شده است. نفر دوم در مسابقه دور برگشت خود مقابل آندری روبلف به پیروزی رسید اما شکست در برابر دومنیک تیئم به این معنی بود که او برای پیروزی در مرحله نیمه نهایی مقابل Tsitsipas قهرمان 2019 روبرو شد.

اخبار

هر دو بازیکن در سرویس کاملاً محکم بودند تا اینکه نادال در بازی هفتم دو امتیاز اول بریک را بدست آورد ، که موفق به تبدیل آن نشد.

Tsitsipas در بازی سرویس بعدی خود بار دیگر تحت فشار قرار گرفت و این بار در نقطه شکست دو برابر خطا خورد.

نادال برتری خود را تحت فشار قرار داد و به آس های پی در پی دست یافت تا ست 6 بر 4 را مقابل حریف 22 ساله خود به ثمر برساند.

اسپانیایی که دو بار به عنوان فینالیست این تورنمنت رسیده بود ، در اولین بازی از ست دوم فرصتی دیگر برای شکست داشت اما شاگرد ششم یونان با یک عقب سرسخت خود را از خطر خارج کرد.

تسسیسپاس خوب عمل كرد و در مقابل حریف سرشناس خود كه با بازدهی مترونومی خدمت می كرد و بر میتینگ های طولانی تر تسلط داشت ، محكوم شد.

اما از هیچ جا یونانی دو امتیاز روی سرویس نادال به دست آورد و وقتی اسپانیایی روی گل دوم خطا زد ، تساوی کرد.

این مسابقه در ابتدای تصمیم عجیب و غریب به خود گرفت و هیچ یک از بازیکنان نتوانستند سرویس را نگه دارند تا اینکه نادال سرانجام 3-1 به برتری برسد.

یک فورهند بیش از حد ضربه از Tsitsipas یک وقفه دیگر به نادال داد و او برای انجام مسابقه آماده شد و یک نیمه نهایی را مقابل دانیل مدودف ترتیب داد ، زیرا او پیشنهاد داد تا به دلیل سبک قطع شدن فصل ویروس کرونا.

“مسابقه مثبت”

نادال گفت: “به طور کلی یک مسابقه بسیار مثبت برای من است.” “حضور در مرحله نیمه نهایی اینجا در آخرین تورنمنت سال نکته مهمی است. از این بابت خوشحالم و منتظر نیمه نهایی مقابل دنییل هستم.”

وی افزود: همیشه در اینجا بازی کردن در برابر بهترین بازیکنان جهان ، پایان فصل همیشه دشوار است و بیشتر اوقات کمی خسته می شوید اما امسال کمی متفاوت است.

ماه گذشته اسپانیایی در 20 گرند اسلم به راجر فدرر غایب پیوست اما رکورد او در تورنمنت پایان فصل در مقایسه با سوئیسی و نواک جوکوویچ که 11 بار به طور مشترک برنده این مسابقات بوده اند ، کم رنگ است.

در اوایل روز پنجشنبه ، Thiem ، که قبلاً به مرحله نیمه نهایی راه یافته بود ، با لاستیک مرده به شکست 6-2 ، 7-5 مقابل اولین بازیکن روبلف سقوط کرد.

تایم ، که قبلا در گروه لندن 2020 به مقام اول رسیده بود ، گفت: “با این واقعیت که قبلاً در ذهنم صلاحیت داشتم ، امروز زنده نگه داشتن این شدت شاید دشوار باشد.”

نفر سوم در نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار روز جمعه الكساندر زورف و جوكوویچ رده اول می رود.

تبلیغ شده

مدودف ، چهارم رده روسی پیش از این در گروه توکیو 1970 جایگاه نخست را از آن خود کرده است.

O2 Arena قبل از رفتن به مسابقات قهرمانی به تورین ، برای دوازدهمین و آخرین فصل مسابقات را برگزار می کند.

مباحث ذکر شده در این مقاله