فینال های ATP: دومینیک تیام پیروزی چشمگیر مقابل رافائل نادال را ثبت کرد


وقتی اتریشی به آستانه یک مکان در مرحله نیمه نهایی رفت ، دومینیک Thiem با عصبانیت به پیروزی چشمگیر 7-6 (9/7) ، 7-6 (7/4) مقابل رافائل نادال در فینال ATP پرداخت. سهشنبه. Thiem بیش از حد نیرو از نادال پشت درهای بسته در O2 Arena لندن گرفت تا در تلاش ستاره اسپانیایی برای پیروزی در فینال ATP برای اولین بار شکست بخورد.

اخبار

شماره سه جهان که در بازی افتتاحیه خود قهرمان قهرمان فعلی ، استفانوس تسیتسیپاس را شکست داد ، در دو مسابقه نخست خود در مسابقات امسال پیروز شده است زیرا به نظر می رسد که یک پیروزی بهتر از نایب قهرمانی سال گذشته است.

در صورت شکست تسسیسپاس ، آندری روبلف ، راند هفتم روسیه ، در تساوی دیگر ، سه و یک مکان نیمه نهایی تضمین می شود.

این بازیکن 27 ساله از یادآوری یک سال لذت برده است ، زمانی که در ماه سپتامبر الکساندر زروف را در فینال مسابقات Open US شکست داد ، برای اولین بار به دو فینال گرند اسلم رسید و یکی از چهار رشته اصلی را از آن خود کرد.

در حالی که تایم به چهار مسابقه آخر نگاه می کند ، نادال باید در آخرین بازی گروه خود Tsitsipas را شکست دهد تا امیدهای خود برای رسیدن به نیمه نهایی را زنده نگه دارد.

نادال در اولین مسابقه خود در روز یکشنبه آندره روبلف را در ست های مستقیم دید اما این بازیکن 34 ساله نتوانست از عهده قدرت و اقتدار تایم برآید.

اگر نادال پس از باخت در فینال های 2010 و 2013 در رویداد معتبر پایان فصل ، قرار است بزرگترین جایزه از دست رفته در کابینه جام خود را بدست آورد ، این کار را به سختی انجام می دهد.

نادال ، که ماه گذشته با قهرمانی در مسابقات آزاد فرانسه رکورد 20 گراند اسلم راجر فدرر را برابر کرد ، 86 عنوان را به دست آورده است اما فقط یکی از آنها در زمین سخت داخلی قرار دارد.

شماره دو جهان 16 سال پیاپی به فینال ATP راه یافته است ، اما رکورد وی در مسابقات نخبه هشت نفره در مقایسه با فدرر و نواک جوکوویچ پس از شش مصدومیت از بین رفته است.

– دوئل وحشیانه –
اگرچه نادال در دو فینال اوپن فرانسه تیهم را شکست داده بود ، اما اتریشی دلیلی برای ترس از او نداشت ، زیرا سه بار اسپانیایی را بر روی خاک خاکی مورد علاقه خود شکست داد و امسال او را در اوپن استرالیا شکست داد.

این اولین دیدار آنها در داخل خانه بود و یک ست سخت و دشوار بدون تساوی هیچ یک از بازیکنان به تساوی تساوی دست یافت.

نادال با شكست از برتری 5-2 پیش افتاد ، اما قبل از اینكه اولین خطای دوتایی خود اسپانیایی را صاحب امتیاز كند ، 5 بر 5 نتیجه را به تساوی كشید.

نادال با یک ضربه عقب به تور دروازه فرستاد تا به سیم نجات حیات بدهد و اتریشی ها با یک برنده شدید فورهند یک امتیاز دوم را نجات دادند.

تیم با زدن ضربه نادال برای ضربه ، اولین ست خود را به دست آورد و یک برنده دیگر در کراس دادگاه تاول ایجاد کرد تا یک ست 75 دقیقه ای فشرده را بدست آورد.

نادال با وقفه اول مسابقه پاسخ داد و در ست دوم با نتیجه 3-3 پیروزی رعد و برق را به بیرون انداخت.

حتی در آن زمان ، تایم مقهور نمی شود و در حالی که عصبانیت خود را در یک دوئل بی رحمانه شروع کرده بود ، اولین شکست خود را در بازی بعدی به دست آورد.

تبلیغ شده

تایم پس از یک سری اشتباهات نادال ، در امتیاز 5-4 سه امتیاز مسابقه به دست آورد ، اما اسپانیایی تمرکز خود را بازیابی کرد تا هر سه نفر را نجات دهد ، حتی با تشویق شدید از تایم ، تشویق به عمل آورد.

یک بار دیگر تایم بریک لازم بود و برای دومین بار ، تیئم در خط حمله قرار گرفت و نادال را با قدرت و دقت بی وقفه تسلیم تیم کرد.

مباحث ذکر شده در این مقاله