فواید و مزایای ورزش ژیمناستیک

در حال حاضر، در بیشتر کشورهای دنیا رقابت های جذاب بین المللی قابل توجهی توسط دو گروه ژیمناستیک کاران مرد و زن، به نمایش گذاشته می شود. البته در گنبد ورزش ژیمناستیک در اوایل دهه چهل توسط عباس طاهریان پایه گذاری شد که پیشرفت بسیار خوبی داشت و بعدها و بعدها شاگردان عباس طاهریان ، مخصوصاً شهید نقی پناهی زحمات زیادی برای ژیمناستیک گنبد کشیدند. از زمانی که سالن را از ما گرفتند دیگر ساسان و شاگردان بزرگ به سالن نمی آیند. وقتی که ما آموزش و محیط مناسب را برای آنها فراهم کنیم، آنها می توانند آزادانه توانایی های بدن خود را کشف کنند. کاظمی معتقد است که بچهها از سن پنج سالگی میتوانند ژیمناستیک را شروع کنند البته به این شرط که فقط به شکل بازی بعضی حرکات را انجام بدهند: «ما برای مهدکودکها مجاز کردهایم که از سن پنج سالگی آموزش حرکات را به بچهها آغاز کنند. پس از این رشته ها بهتر است که یک یا چند رشته توپی را امتحان کرده و با افزایش سن یک یا چند رشته راکتی را تجربه کنند.

آموزش عالی ژیمناستیک

حفظ این کشش به افزایش انعطاف پذیری و قدرت عضلانی در پاها کمک می کند. پاها باید بیشتر از عرض شانه باز شود. طول تخته خرک 120 سانتیمتر، عرض آن 90 سانتیمتر و ارتفاع آن برای مردان 135 و برای زنان 125 سانتیمتر است. یک میله افقی به طول 240 سانتیمتر و قطر 2.8 سانتیمتر، در ارتفاع 277 سانتیمتری از سطح زمین نصب شده است. در آن مجموعه راهرویی وجود داشت که یک طرفش سالن وزنهبرداری بود و طرف دیگر ژیمناستیک. در اکثر خانهها تلویزیونی وجود نداشت و مردم از پشت شیشه مغازهها مسابقات ما را نگاه میکردند. محمدرضا کاظمی از کارشناسان این رشته توضیحاتی در این باره میدهد که شاید همه را قانع کند: «هر رشتهای طبیعت خاص خود را دارد و براساس آن است که ورزشکاران در آن رشته موفق میشوند. آیا هر کودکی می تواند یک ژیمناست موفق شود؟ حرکتی است که به نام یک ژیمناست ژاپنی نامیده شده است. الهام جعفری، امید نوید، ناصر اخوان، حبیب نوظهوری، مرجان همتینژاد، رضا محمدکاظمی، حامد جولایی، کیانوش سقراطی، محسن سلیمانی، زهرا اینچه درگاهی، احمد سعادتمند، مرتضی نظری، فرزین قاسمزاده سیزده کاندیدایی بودند که برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند. خانم عزت پیرنیا سرپرست بانوان و مهندس والا رییس فدراسیون ژیمناستیک برای دلگرمی دادن به من در زمان مسابقهام به سالن آمدند.

یا زیر نظر خودش یا مربی دیگری.

چون در بازیها مربی نداشتم دولت ژاپن یک خانم را به عنوان همراه و مربی من معرفی کرد. خانم اینچه درگاهی یا دبیر فدراسیون با ما هیچ تماسی نداشتهاند. یا زیر نظر خودش یا مربی دیگری. یا می توانید تی شرت یا تاپ مخزنی با شورت تنگ بپوشید. جابجایی و بلند کردن بدن در طول فعالیت های ژیمناستیک باعث افزایش قدرت و نیروی بدنی می شود. استفاده از مکملها و غنی کردن مواد غذایی مانند شیر و ونان و سایر مواد غذایی تاثیر بسزایی در این امر دارد . از آنجا که ژیمناستیک شامل حرکات خاصی مانند موانع و چرخش هاست، بهبود انعطاف پذیری بسیار مهم است. از این رو، این مطالعه به وضوح نشان داد که یادگیری ورزش های پیچیده ای مانند ژیمناستیک تأثیر مثبتی بر توانایی های یادگیری و مهارت های حرکتی دارد. بعد از اتمام حرکت ژیمناستیک کار باید به حالت ایستاده خود بر گردد. این حرکت شباهت زیادی به حرکت وارو دارد زیرا فرد ژیمناست یک حرکت چرخشی به سمت عقب انجام می دهد که زانو ها کاملا جمع می شوند. ژیمناستیک ورزشی است که در آن حرکات؛ نیازمندِ قدرت، انعطاف بدنی، چابکی و تعادل بوده که دراولین دوره المپیک ربات های انسان نما حفظ تعادل ربات ها در شرايط مختلف، از جمله در طول انجام حركات آكروباتيك، به عنوان چالش اصلی لیگ ژیمناستیک در نظر گرفته شده است.

یک راه مناسب برای کودکان است.این حرکت می تواند به دو صورت انجام شود و یکی از آن ها چرخش به جلو و دیگری چرخش به پشت می باشد. بعد از اتمام حرکت ژیمناست به حالت ایستاده خود بر می گردد. علاوه براین ژیمناستیک کودکان می تواند بر توجه و ارتباطات نیز تأثیر بگذارد. فراموش نکنید که از فضای دیوار و سقف نیز برای آویزان شدن و بالا رفتن استفاده کنید. همچنین یک دیوار برای تمرین کودک، خالی بگذارید. با پاهای خود از دیوار بالا بروید. پاهای خود را کمی بیشتر باز کنید تا زمانی که به خوبی آموزش دیدید و تمرین کردید آن را اندکی بازتر نمایید. پدرم آنقدر گشته بود تا همین سالن را پیدا کند. انجام ورزش ژیمناستیک می تواند به کودکان کمک کند تا بهتر خوابیده و جهت مواجه بهتر با چالش های جسمانی و عاطفی زندگی به مهارت هایی مجهز باشند. شرکت در کلاسهای ژیمناستیک یک راه مناسب برای کودکان است. کودکان 5-8 ساله باید 5 لیوان آب در روز بنوشند.