فدراسیون بازی های مشترک المنافع ، شورای بین المللی کرکت ، روند صلاحیت کریکت زنان در بازی های 2022 را اعلام کرد


فدراسیون بازی های مشترک المنافع (CGF) و شورای بین المللی کریکت (ICC) روند صلاحیت کریکت بین المللی Twenty20 بین المللی را اعلام کردند که با حضور در بازی های مشترک المنافع بیرمنگام 2022 که از 28 ژوئیه تا 8 آگوست برنامه ریزی شده است ، برای اولین بار در تاریخچه این بازی ها ، کریکت زنان بخشی از بازی های مشترک المنافع خواهد بود و این تنها دومین بار است که کریکت در آن ظاهر می شود پس از اینکه مردان در مسابقات کوالالامپور در سال 1998 حضور داشتند.

اخبار

هشت تیم برای مسابقات چهار ساله واجد شرایط هستند. انگلیس صلاحیت مستقیم را به عنوان یک کشور میزبان دریافت می کند در حالی که شش تیم بر اساس رده بندی ICC T20I از رقابت های بازی های مشترک المنافع مطمئن می شوند. مکان نهایی توسط برنده مسابقات مقدماتی بازی های مشترک المنافع پر خواهد شد.

“روند صلاحیت اعلام شده در روز چهارشنبه به انگلیس میزبان را یک امتیاز اعطا می کند در حالی که شش عضو ICC با بالاترین رتبه در رده بندی تیمی ICC T20I زنان از اول آوریل 2021 نیز مستقیماً برای مسابقات هشت تیمی که در یک شهر برگزار می شود ، واجد شرایط هستند. این مرکز دارای یک مکان نمادین کریکت در ادگباستون است. “

“مکان باقیمانده به برنده مسابقات مقدماتی بازیهای مشترک المنافع اختصاص خواهد یافت ، قالب و جزئیات آن در زمان مناسب اعلام خواهد شد. آخرین مهلت انتخابی 31 ژانویه 2022 است.

“از آنجا که ورزشکارانی از حوزه دریای کارائیب نمایندگی کشورهای خود را خواهند داشت و نه هند غربی (چون وابسته به ICC هستند) ، برنده یک تورنمنت مقدماتی تعیین شده تصمیم می گیرد که اگر هند غربی یک شکاف بدست آورد کدام کشور به رقابت بپردازد ،” اضافه.

رئیس CGF ، دام لوئیز مارتین و مدیر اجرایی ICC ، مانو ساوهنی ، بر توانایی های کریکت در بازی های کشورهای مشترک المنافع تأکید کردند.

مانو ساوهنی ، مدیر اجرایی ICC گفت که کریکت در بازی های کشورهای مشترک المنافع یک فرصت خارق العاده برای همه است که می توانند به رشد جهانی بازی بانوان بپردازند.

ساوهنی گفت: “ما متعهد هستیم که این رشد را تسریع کرده و شتابی را که طی چند سال گذشته ایجاد کرده ایم ، حفظ کنیم ، که اخیراً 86174 هوادار را برای حضور در فینال مسابقات ICC Women T20 World Cup 2020 در MCG جمع کردند.”

“من از فدراسیون بازیهای مشترک المنافع برای حمایت و تشکر از آنها تشکر می کنم. ما با آنها دیدگاه برابری ، انصاف و فرصت بیشتر در ورزش را به اشتراک می گذاریم و من مطمئن هستم که بیرمنگام 2022 تا رسیدن به اهداف مشترک ما راهی طولانی در پیش خواهد داشت.” او اضافه کرد.

در همین حال ، دام لوئیز مارتین ، رئیس فدراسیون بازی های مشترک المنافع گفت: “ما کاملاً خوشحالیم که اولین بازی کریکت T20 زنان را در بازی های مشترک المنافع 2022 بیرمنگام برگزار می کنیم.

“کریکت همیشه یکی از محبوب ترین ورزش های مشترک المنافع بوده و داشتن آن در مسابقات ما برای اولین بار از زمان مسابقات مردان در کوالالامپور 1998 ، جایی که بزرگان واقعی بازی از جمله ریکی پونتینگ ، ژاک کالیس و ساچین تندولکار در نمایش بود.

تبلیغ شده

“اکنون نوبت به زنان رسیده است و من نمی توانم صبر کنم تا ببینم ستاره های بعدی مانند هدر نایت ، هارمانپریت کاور و مگ لنینگ در صحنه اصلی قرار دارند.

وی افزود: “بیرمنگام 2022 ویترین خارق العاده ای برای بازی بانوان خواهد بود و رونمایی از معیارهای صلاحیت امروز یک نقطه عطف مهیج و مهم محسوب می شود زیرا ما به سمت یک مسابقه تماشایی در استادیوم برجسته Edgbaston حرکت می کنیم.”

مباحث ذکر شده در این مقاله