عملکرد پیستون خودرو

1- کاهش سطح تماس میان پیستون و جداره سیلندر تا حداقل ممکن : افزایش سطح تماس به معنای افزایش اصطکاک بوده و آسیب های جدی را به دنبال خواهد داشت ؛ شایان ذکر است که رینگ ها شاید بعد از مدتی ساییده شده و این امر نیز می تواند منجر به افزایش اصطکاک گردد . برای افزایش طول عمر موتور نیز همانند کمری از پیستون های آلومینیومی با پوشش رزین ضد اصطکاک و رینگ پیستون ها ی آنادایز شده استفاده شده است. جواب فعالیت های فصل 8 هشتم علوم نهم ؛ در این نوشته به پاسخ و جواب سوالات خود را بیازمایید ها ، فکر کنید ها ، آزمایش کنید ها و فعالیت های صفحه ۸۶ ، ۸۷ ، ۸۸ ، ۸۹ ، ۹۰ ، ۹۲ و ۹۳ درس فصل ۸ هشتم فشار و آثار آن کتاب علوم پایه نهم متوسطه پیستون شاتون فورج اول پرداخته ایم. اتفاقی که امروز در شرکت تولیدی پیستون ایران افتاده این است که در زمینههای مختلف به قدری صاحب دانش، مهارت و تجربه هستیم که سه خط تولید کامل با ظرفیت 1 میلیون و 200 هزار عدد در کل و هر خط 400 هزار پیستون در سال را تماما با اتکا به دانش خودمان راه اندازی کردیم، یعنی از چینش ماشینآلات، انتخاب ماشینآلات، هماهنگی دستگاه ها و از ساختن فیکچرها، برنامهنویسی CNC، ساختن ابزارهای کنترلی بسیار دقیق و پیشرفته در حد دهم و صدم میکرون، تمام این کارها را با مهندسین خودمان انجام دادیم.

در ایران انژکتور جزو قطعات حساس خودرو تقسیمبندی میشود هر چند در حالت عادی ممکن است انژکتور بدون مشکل چند ۱۰ هزار کیلومتر کار کند. یکی دیگر از منابع آلودگی انژکتور، اجزای مومی بنزین است که نمیتوان آن را ویژه بنزین ایران دانست و کم و بیش در تمامی کشورها دیده میشود. از سوی دیگر شستوشوی انژکتور نیز باید به روش صحیح انجام شود. به طور کلی انژکتور نیز مانند بسیاری دیگر از بخشهای خودرو طول عمر مشخصی داشته و تعویض دورهای آن به خصوص در صورت بروز پدیده رسوب توصیه میشود چرا که انژکتور ساختار بسیار ظریفی دارد و این رسوبات بر کارآیی آن اثرات نامطلوبی بر جای میگذارند. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم که پیستون دقیقا چه کاری انجام می دهد، باید بگوییم که پیستون انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می کند و در نهایت این حرکت، به چرخها و به صورت حرکت چرخشی منتقل میشود. ابزار عقب دهنده ترمز اجازه می دهد تا ترمزها دیسکی تعمیر شوند و لنت های ترمز مجدداً درجای خود قرار بگیرند .

وقتی راجع به خودروهای دیزلی صحبت میکنیم، بسیاری از کشندههایی که در کشور دارند تردد میکنند و کار حمل و نقل را برعهده دارند، در ایران تولید نشدهاند، ولی پیستونش امروز وقتی رسیده به تعمیر و مکانیک باز میکند، قبلا این پیستون باید از خارج باز میشد و روی این موتور تعمیری نصب میشد، ولی امروز خوشبختانه ما انواع کامیونها، انواع بنز؛ بنز 10 تن، ولو، FH12، FH13، انواع پیستونهای اینها را ما به تنوع بسیار بالا؛ حداقل از این 74 نوع پیستونی که ما تولید میکنیم، دستکم 50 درصدش انواع پیستون کامیونها و کشندهها هستند. در نهایت تعمیر کار باید در زمان بستن اورینگهای بالا و پایین انژکتور دقت کند تا از نشتیهای احتمالی جلوگیری شود. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز میکند. مهدی با زدن 2 گل به چین شایستگی های خود را اثبات کرد. بنزین مخلوطی است از هیدروکربن های متفاوت که دارای ترکیبات مومی شکل و سنگین است. این رسوبات در نتیجه کارکرد معمولی موتور شکل میگیرند، بنابراین مواد پاک کننده به بنزین اضافه میشود تا موجب تمیزی انژکتورها شود. این نوع از پیستونها به دو روش ریختگی یا آهنگری ساخته میشوند و گرچه در ساخت پیشرانهها یا موتورهای امروزی پیستونهای آلومینیمی ریختگی بیشتر مرسوم هستند، اما نوع از آهنگری برای موتورهای سنگین و پر قدرت بهره گرفته میشود و این نوع از پیستونها دوام بیشتری دارند.

وی افزود: هنگامی که سیستم ترمز دچار نشتی شود، معمولاً در اطراف چرخها شاهد آن خواهیم بود و این موضوع در بیشتر پیستون عظام خودروها متداول است. بعضی از تامین کنندگان مواد نفتی برای درآمد بیشتر و افزایش حس رقابت و بهره سود بیشتر از بنزین، مقدار مواد پاک کننده در داخل بنزین را کم کرده و به تولید بنزینی روی آورده اند که مواد افزودنی ارزانتر و بی کیفیت تری دارد، اما ممکن است همین مواد افزودنی نیز در ساقه ای سوپاپ ورودی تشکیل و موجب گیر کردن آن شود. در ابتدای تولید انژکتورهای طرح سوزنی، شکل سوزن و اندازه دهانه مقدار سوخت از طریق انژکتور و شکل الگوی پاشش را تعیین میکند. به علاوه گاهی ذراتی کوچک و یا محلول در بنزین از این فیلتر عبور میکنند که بعداً میتوانند بر روی سوراخ ریز خروجی انژکتور و یا فاصله میان سوزن انژکتور و دهانه آن رسوب کرده و میزان پاشش انژکتور را کم کنند. این ناخالصیها گاهی آنقدر ریز هستند که از فیلتر اولیه نصب شده بر روی پمپ بنزین و حتی فیلتر بنزین عبور میکنند و به انژکتور میرسند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از piston 63mm berapa cc دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.