شکیب الحسن کریکت بنگلادش پس از تهدیدهای شرکت در مراسم هندو عذرخواهی کرد

شکیب الحسن کریکت بنگلادش پس از تهدیدهای شرکت در مراسم هندو عذرخواهی کرد

شکیب الحسن پس از دریافت تهدیدهای اسلامگرایان مجبور به عذرخواهی علنی شده است.© خبرگزاری فرانسه


شکیب الحسن بازیکن کریکت ستاره بنگلادش مجبور شده است پس از تهدیدهای اسلامگرایان به دلیل شرکت در مراسم هندوها در هند ، عذرخواهی عمومی کند. رهبر همه جانبه آخرین هدف اسلامگرایان فزاینده ای است که در هفته های اخیر نیز بر علیه انتشار کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) تظاهرات ضد فرانسه بزرگ برگزار کرده اند. شکیب ، که اخیراً تحریم یک ساله خود را به دلیل عدم گزارش رویکردهای فساد آمیز به اتمام رسانده است ، پس از شرکت در مراسمی در کلکته که به یک الهه هندو اختصاص داشت ، طوفانی در شبکه های اجتماعی در این کشور با اکثریت مسلمان به راه انداخت.

اخبار

مبلغان اسلامی در بنگلادش می گویند مردم نباید در مراسم سایر ادیان شرکت کنند.

شکیب اواخر روز دوشنبه در یک نشست آنلاین گفت: “من به سختی دو دقیقه روی صحنه بودم. مردم در این باره صحبت می کنند و فکر کردند من آن را افتتاح کردم.”

وی گفت: “من این كار را انجام ندادم و چون یك مسلمان آگاه بودم این كار را نمی كردم. اما شاید من نباید به آنجا می رفتم. از این بابت متاسفم و عذرخواهی می كنم.”

وی افزود: “من به عنوان یک مسلمان تمرین کننده همیشه سعی می کنم آداب و رسوم مذهبی را دنبال کنم. لطفاً اگر کار اشتباهی انجام داده ام ، مرا ببخشید.”

شکیب ساعاتی پس از آنکه مردی در یک نشست زنده در فیس بوک علیه وی تهدیدهای شخصی کرد ، صحبت کرد و وی را به “صدمه زدن به احساسات مذهبی” متهم کرد. این مرد بعداً عذرخواهی کرد و مخفی شد اما روز سه شنبه در منطقه شمال شرقی سانامگانج دستگیر شد.

تبلیغ شده

شکیب ، که هم اکنون در بین المللی بین المللی یک روزه بالاترین رتبه را در شورای بین المللی کریکت دارد ، در اکتبر سال 2019 مشخص شد که کد ضد فساد ICC را نقض کرده و به مدت دو سال با یک سال تعلیق ممنوع شده است.

در سال 2015 ، او اولین کریکت بود که بالاترین رده بندی ICC را در سه قالب بازی – آزمونها ، بین المللی یک روزه و بین المللی 20 نفره – کسب کرد.

مباحث ذکر شده در این مقاله