شرکت های تولید کننده لوله کاروگیت

لوله پلی اتیلن دو جداره که با نام لوله کاروگیت مارپیچی تولید می شود، نوع پیشرفته و پیچیده تری از لوله کاروگیت است. در خط تولید لوله کاروگیت به دلیل وزن و گرانی ماتریس ها و لوازم جانبی خط تولید، روش جدیدی به نام تولید مارپیچ ابداع شد.

در روش تولید مارپیچ پروفیل های تشکیل دهنده دیواره لوله دوجداره به شکل مستطیل (سطح مسطح تا صاف) ساخته می شوند. با توجه به اهمیت وزن بهینه در واحد طول لوله ها و امکان رقابت پذیری محصول تولید شده در سایزهای بالاتر یعنی. از 800 تا 2500 میلی متر، متخصصان نش گستر پردیس تغییراتی در شکل پروفیل جداره لوله ایجاد کردند و باعث شدند با استانداردهای مجاز مانند INSO 9116 برای لوله دوجداره با جداره سازه، وزن طول واحد لوله بهینه شود.. این مقاله توسط تیم توسعه و تخصص تیم تولید لوله دوجداره نشگستر پردیس نوشته شده است که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

 

فواید لوله فاضلاب  پلی اتیلن دو جداره از لوله کاروگیت مارپیچی

لوله کاروگیت حلزونی لوله های ضخیم از پلی اتیلن ساخته شده اند که در سایزهای 800 تا 2500 میلی متر تولید می شوند. لوله کاروگیت حلزونی محصولات اصلی لوله های کاروگیت ضخیم هستند.

 

روش تولید لوله کاروگیت مارپیچی تفاوت کمی با لوله های کاروگیت دارد و این به دلیل نوع و اندازه فرم های لوله کاروگیت است. لوله کاروگیت حلزونی این می تواند با مزایای زیر در فشارهای 16 کیلو نیوتن بر متر مربع، 31.5 کیلو نیوتن بر متر مربع و 64 کیلو نیوتن بر متر مربع تولید و تحویل شود.

با توجه به ساخت لوله پلی اتیلن دو جداره فاضلاب ثقلی از نوع لوله کاروگیت مارپیچی آنها وزن واحد کمتری با مقاومت حلقوی یکسان نسبت به لوله های تک جداره دارند.

امکان تولید این نوع لوله ها بر اساس هر یک از استانداردهای INSO 9116, ASTM F 984, EN 13478, DIN 16961

به دلیل وزن کمتر، هزینه های اولیه و ثانویه کمتر (نصب و بارگیری)

امکان و امکان تولید دیوارهای داخلی و خارجی در رنگهای مختلف از لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلاب ثقلی لوله های کاروگیت مارپیچی (داخلی روشن تر، کنترل بهتر و فیلمبرداری بهتر)

سرعت بالاتولید

ظرفیت تولید تا 2500 سایز

تولید لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلاب ثقلی از نوع لوله کاروگیت مارپیچی فقط به یک نوع ماده اولیه از نوع پلی اتیلن نیاز دارد، در حالی که در لوله های کورتاب علاوه بر پلی اتیلن از پلی پروپیلن نیز استفاده می شود.

با توجه به ساختار این نوع لوله ها، تنش قابل تحمل بیشتر از نوع برشی آن بوده و برخلاف سایر لوله های پوسته ای، مقاومت ضربه ای بیشتری دارند.

100% قابل بازیافت است و به محیط زیست آسیب نمی رساند.

لوله کاروگیت حلزونی همانطور که از نامش پیداست به صورت مارپیچ یا مارپیچ تولید می شود. به این ترتیب اکسترودر تعریف شده در ابتدای خط با توجه به سایز لوله تعداد مشخصی پروفیل تولید می کند که این پروفیل ها پس از گذراندن مراحل از یک دستگاه میانی به هم چسبیده و لایه داخلی روی آن قرار می گیرد. این لوله ها معمولا به صورت جوشی تولید می شوند که دوام و آب بندی بالایی نیز دارند.

ضخیم تر در قسمت داخلی بدن نسبت به انواع معمولی کاروژیت

در ناحیه پروفیل ها در سطح بیرونی ضخیم تر است

قابلیت اطمینان بیشتر اتصالات از نظر آب بندی

 

آزمایشات تولید لوله های کاروگیت حلزونی

شاخص جریان مذاب (استاندارد ملی 1-6980)

 

تعیین چگالی (استاندارد ملی 1-7090)

تست کشش درز (ISO 13262)

اندازه گیری ابعاد و ظاهر لوله (استاندارد ملی 2412)

تست اکسیداسیون القایی (استاندارد ملی 6-7186)

تست سختی دایره ای لوله ها (استاندارد ملی 11436)

تست انعطاف پذیری چرخه ای (استاندارد ملی 10607)

 

شاخص جریان مذاب

تست شاخص جریان مذاب نرخ جریان مواد در اندازه گیری می شوددما و زمان ثابت برای مطالعه نتایج نحوه نگهداری مواد در داخل اکسترودر. این تست برای مواد اولیه (برای تایید کیفیت مواد) و همچنین برای محصول انجام می شود.

 

 

تست کشش 

با کمک ابزارهای آزمایشگاهی تخصصی می توان خواص مکانیکی لوله های پلی اتیلن از جمله حداکثر مقاومت در برابر بارهای خارجی، میزان تغییر طول در نقطه شکست، تعیین ضریب کشسانی و درجه خمش ناشی از خمش سه نقطه ای را اندازه گیری کرد.. کالاها

 

 

ابعاد لوله را اندازه بگیرید و ظاهر لوله کاروگیت را بررسی کنید

لوله پلی اتیلن آبرسانی باید عاری از هرگونه نقص (داخلی و سطحی) و منافذ عمیق باشند. فرورفتگی های جزئی تا زمانی مجاز است که ضخامت را به کمتر از حد مجاز کاهش ندهند. تعیین دقیق ضخامت دیواره لوله با استفاده از کولیس های مدرج در قسمت برش و کولیس اولتراسونیک در امتداد شاخه لوله و قطر خارجی لوله با نوارهای فلزی مدرج (سیکرومتر) و در امتداد انشعاب لوله اندازه گیری می شود.

 

 

سایر کاربردهای لوله های کاروگیت مارپیچی

پلی اتیلن که لوله های کاروگیت ر مارپیچی و مارپیچی با قطر داخلی بالاتر از 800 میلی متر تا 2500 میلی متر نامیده می شوند، امکان استفاده از این نوع لوله را در ساخت مخازن ذخیره آب و اسیدها فراهم می کند. همچنین متخصصان شرکت ناشاگسترپردیس با ایجاد کاربردهای مختلف دیگر این لوله ها برای تولید سپتیک تانک و شفت و پکیج های تصفیه فاضلاب، کاربردهای این نوع لوله ها را افزایش داده اند. در مقایسه با انواع فلزی و بتنی مشابه، چنین مخازنی دوام بیشتری دارند و وزن کمتری دارند. همچنین لازم به ذکر است که این مخازن به دو صورت زیرزمینی و زیرزمینی طراحی و ساخته می شوند.

 

 

تولید یک مرحله ای لوله کاروگیت مارپیچی

کاهش هزینه ماشین آلات و کارگاه ها، کاهش مصرف انرژی، سادگی و سرعت راه اندازی خط، ضایعات کمتر و کیفیت یکنواخت از مزایای طرح تولید یک مرحله ای لوله کاروگیت مارپیچ می باشد.

 

استفاده از لوله پلی اتیلن دو جداره در دنیای امروزی به دلیل مقاومت بالا به دلیل فاصله بین دیواره بالایی و پایینی دیواره لوله و هزینه بسیار کم اندازه و مقاومت قابل تحمل آن و همچنین طول عمر بسیار زیاد آن است. به انبساط پلی اتیلن لوله ها افزایش می یابد.

 

روش تولید لوله پلی اتیلن دوجداره به نام لوله کاروگیت مارپیچ و اسپیرال به روش سنتی

لوله های پلی اتیلن دو جداره که به روش مارپیچ یا پیچی تولید می شوند از دو قسمت تشکیل شده اند که قسمت اول پروفیل مستطیلی شکل و قسمت دوم پیچاندن پروفیل به دور یک ماتریس به صورت مارپیچی و جوشکاری فاصله بین آنها. پروفیل.پلی اتیلن.

 

در قسمت اول تولید پروفیل که به اندازه یک خط تولید تک لوله است باید عمود بر قسمت دوم باشد و این حالت L علاوه بر طول زیاد به فضای بسیار بیشتری نسبت به طول نیاز دارد. از خط و در واقع بخشی از فضای کار را از دست می دهد. در خانه باشید. تعداد زیاد ماشین آلات و در نتیجه قیمت پلی اتیلن، هزینه بالای خط تولید، هزینه های نگهداری و استهلاک بالا، مصرف انرژی بالا به دلیل تعداد قطعات و استفاده نامناسب از آنها، ضایعات خط در هنگام راه اندازی و در حین تولید (به دلیل طولانی بودن خط) شروع طولانی، بسیار سخت و زمان بر، کیفیت نامناسب تولید در سرعت های بسیار بالا و همچنین کنترل هر قطعه به یک اپراتور و در مجموع دو اپراتور (به استثنای معمولی) نیاز دارد. کارگران) برای کل خط از معایب دیگر این روش های سنتی هستند.

 

روش تولید لوله پلی اتیلن دوجداره اسپیرال و لوله کاروگیت اسپیرال به روش یک مرحله ای

بخش خنک کننده

 

دلیل اصلی طولانی بودن خط تولید و به خصوص قسمت اول آن نیاز به خنک سازی پروفیل می باشد. در روش سنتی پروفیل وارد حمام اسپری می شود و از بیرون خنک می شود و لایه زیرین سطح حرارتی خود را با سطح لوله و بخشی از گرما را به سطح انتقال و لایه بعدی نیز حرارت خود را با لایه زیرین جدا می کند. این روند تا هسته لوله ادامه می یابد. واضح است که زمان زیادی طول می کشد تا هسته لوله خنک شود، بنابراین مدت زیادی طول می کشد تا خنک شود. روش مورد استفاده در این طرح علاوه بر خنک کردن سطح بیرونی، سطح داخلی را نیز با آب خنک می‌کند که در نتیجه ضخامت خنک‌شده به نصف کاهش می‌یابد و زمان خنک‌سازی چهار برابر بیشتر می‌شود. پلی اتیلن رسانای خوبی نیست و انتقال حرارت از هسته لوله به سطح بیرونی زمان زیادی می برد اما با روش جدید به دلیل کاهش ضخامت در این زمان نیز صرفه جویی می شود.

قالب داخلی

در روش سنتی پروفیل مستطیلی با ابعاد بزرگتر از ابعاد مورد نظر در قسمت سر قالب تولید می شود و با کشش به ابعاد مورد نظر می رسد و خنک می شود و در سرعت های بالا خلاء همیشه قادر به حفظ شکل و تغییر شکل نیست. رخ می دهد.

در این طرح استفاده از شکل داخلی به جای استفاده از قالب وکیوم خارجی برای شکل دادن به پروفیل و شکل داخلی به اندازه دلخواه داخل پروفیل می باشد و در نتیجه پروفیل اصلی که سایز بزرگتری دارد کشیده می شود. به اندازه دلخواه شکل حرکت می کند، بنابراین نیازی به جاروبرقی و خنک سازی سریع همزمان با خلاء نیست (که به درستی انجام نمی شود) و با افزایش سرعت تولید با شکل داخلی، هیچ اتفاق بدی با شکل نمی افتد. از پروفایلهمچنین ماتریس داخلی را می توان منحنی ساخت و در نتیجه پروفیل به صورت منحنی تولید می شود و نیازی به صرف انرژی برای خمش آن نیست که با روش های قدیمی و همچنین به دلیل خمش تغییر پروفیل غیرممکن است. سیستم قبلی با خم کردن پروفیل مستقیم در این سیستم یافت نمی شود و در نتیجه تولید با سرعت بالاتری خواهیم داشت.

پروفایل ها را با هم تولید کنید

در سیستم قدیم به دلیل حمام خلاء و حمام اسپری، اکسترودر از قسمت دوم بسیار فاصله دارد، در طراحی جدید به دلیل امکان قرار دادن قسمت خنک کننده در زیر کلکتور، امکان قرار دادن پروفیل وجود دارد. درست در کنار فرم کلکتور، برای استفاده از خود اکسترودر در هنگام جوشکاری به صورت دو منظوره برای جوشکاری پروفیل ها و برای تولید خود پروفیل که دارای مزایایی خواهد بود.

این مقاله توسط تیم تخصصی توسعه و توسعه پردیس نشان گستر تهیه شده است. از دیگر محصولات گروه تولیدی نشگستر می توان به تولید لوله های کاروگیت پلی اتیلن دوجداره، لوله دوجداره مارپیچ، سپتیک تانک ، شفت کاروگیت و انواع اتصالات کاروگیت اشاره کرد.