ساخت بک لینک درست – استراتژی لینک سازی و روشهای صحیح لینک بیلدینگ

خیلی از افراد، فقط به منظور گرفتن لینک از یک سایت دیگر، در انجمن ها فعالیت می کردند. هر کاری که خارج از سایت به منظور برندسازی، تبلیغات و معرفی یک برند انجام شود سئوی خارجی (Off Page SEO) نامیده می شود. اساساً، با لینک سازی خارجی (ساخت بک لینک) برای وبسایتتان، شما تا جایی که می توانید، دارید رای جمع می کنید (هر بک لینک از دید گوگل، یک رای برای وبسایت شما به حساب می آید). طبعیتا بهترین لینکی که برای سایتمان میتونیم بگیریم بک لینک فالو follow یا همان دوفالو dofollow هست. یعنی تا زمانی که پول پرداخت کنید لینک شما میماند. بعضی ها معتقدند وقتی برای ایجاد لینک پای پول میاد وسط، دیگه مسئله کیفیت بی اهمیت میشه اما به اعتقاد من ما باید سعی کنیم با پولمون محتوای مفیدمون رو به مردم عرضه کنیم. به عنوان مثال شما برای خرید لباس به رنگ، نوع پارچه ، سایز و نوع دوخت دقت میکنید و خرید خود را انجام میدهید .خب حالا برای خرید لینک به چه چیزی باید نگاه کنیم. سایتی که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید دارای محتوا می باشد و در فوتر سایت خودش اقدام به فروش بک لینک کرده است.

ترفند: برای آنالیز سایت رقبا از ابزار ahrefs استفاده کرده و با هوشمندی دست به انتخاب بزنید. وبمستران با منتشر کردن مقالات سایتشان، در دایرکتوری های مقالات، می توانستند یک یا دو لینک برای وبسایت خود بگیرند. زمانی که لینک یکی از صفحات سایتتان در یک سایت قوی و معتبر باشد، گوگل در هنگان ایندکس کردن آن صفحه لینک شما را می بیند. حتما می دانید که همه ی لینک ها، به صورت پیش فرض خاصیت فالو دارند، و لینکی که فالو هست، به این معناست که می تواند ارزش صفحه را منتقل کند. برای اینکه بتوان به سایتی لینک داد، بدون اینکه از ارزش آن صفحه کم شود (مثلا برای تبلیغات)، می توان از خاصیت نو فالو استفاده کرد. خب ما یک صفحه را به صورت رندم از سایت ها باز میکنیم و می بینیم که هر صفحه ای در سایت وجود دارد سایت من هم معرفی شده است .

این قسمت از آموزش سئو خارجی را با مثالی بسیار ساده خدمتتان توضیح می دهیم. قدم دوم سئو و ساخت لینک برای سایت های تازه کار پس از اینکه حدودا 10 صفحه با کلمات کلیدی مشخص در سایت تان ایجاد کردید و قدم اول لینک سازی را انجام دادید؛ نوبت قدم دوم است. هر 10 ارزش بیشتر باشد ، گوگل بیشتر صفحه شما را نشان می دهد. جهت آموزش سئو داخلی سعی می کنیم لیست تمام موارد موثر در سئو داخلی را برای شما با توضیحات شرح دهیم. ما در به پاسخ سوال سئو خارجی چیست؟ لینک سازی شبکهای چیست؟ ✅ منظور از محتوای یکتا در لینک سازی چیست؟ دقیقا همانند امضا، در وبسایت ها و یا بلاگ های دیگر فقط به منظور گرفتن لینک، کامنت می گذاشتند. برخی دایرکتوری ها فقط محتوایی را قبول می کردند که منحصر به فرد (یونیک) باشد و قبلا در جایی منتشر نشده باشد، اما برخی دایرکتوری های دیگر، هر نوع محتوایی را قبول می کردند.

اگر نمی دانید بلاگ دایرکتوری چیست، در زیر 10 نمونه به عنوان مثال ذکر شده است تا بیشتر با آن آشنا شود. به هیچ عنوان در دایرکتوری هایی که دامین آتوریتی پایینی داشتند، و یا spam score بالایی داشتند، مطالب سایتشان را منتشر نمی کردند. اغلب کیفیت بک لینکها از طریق قدرت آتوریتی دامنه معیارسنجی می شود. البته وبمستران، این را در نظر می گرفتند که قبل از ساخت لینک، به ارزش دامنه یا همان دامین آتوریتی (DA) و spam score آن توجه کنند. دانشگاه های معتبر معمولا از نام دامنه .edu استفاده میکنند و برای مدت زمان طولانی ثبت نام می نمایند. لینک های داخلی(Internal Links): لینک هایی که در یک دامنه ی یکسان از صفحه ای به صفحه ی دیگر می روند، لینک های داخلی نام دارند. ایندکس شدن صفحاتتان توسط گوگل بسیار مهم است,چون فقط صفحه هایی که توسط خزنده های گوگل ایندکس شده اند در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شوند.