دکتر می گوید: دیگو مارادونا پس از جراحی مغز به خوبی بهبود می یابد


پزشك روز چهارشنبه گفت پزشكان معالج اسطوره فوتبال آرژانتین ، دیگو مارادونا ، كه با جراحی مغزی موفق به از بین بردن لخته خون شده بود ، از سرعت بهبودی وی “حیرت زده” شده اند. جراحان در یک کلینیک خصوصی در بوینس آیرس سه شنبه شب 80 دقیقه از بین بردن لخته را صرف کردند. دکتر ، لئوپولدو لوکه ، که به روزرسانی در مورد وضعیت 60 ساله ارائه می دهد ، گفت: “من فقط او را دیدم ، او خیلی خوب است. ما از نحوه بهبود او متعجب هستیم.” وی هشدار داد: “اما ما باید مراقب باشیم زیرا هنوز در دوره پس از عمل هستیم.” لوکه در گفتگو با خبرنگاران از طریق ماسک گفت: “روشن است که او هیچ عارضه عصبی ندارد.”

اخبار

“پارامترهای دیگری وجود دارد که منتظر ارزیابی آنها هستیم ، زیرا هنوز خیلی زود است. اما بهبود بسیار عالی است.”

این نظرات باعث تشویق و شعار بلند طرفداران مارادونا شد که بنرهایی را به تصویر می کشند که روز شکوه او را در خارج از کلینیک به تصویر می کشد.

اسکار مدینا ، هوادار به خبرگزاری فرانسه گفت: “یک بار دیگر سلامتی او فریب او را خورده است اما او با کمک مردم آنتی بادی دارد.

مارادونا ، برنده جام جهانی ، روز دوشنبه برای انجام یک سری آزمایشات پس از احساس ناخوشی ، به بیمارستان در لا پلاتا – جایی که او مربی تیم برتر پرواز Gimnasia y Esgrima است ، منتقل شد.

با یک اسکن لخته خون مشخص شد و او روز سه شنبه به درمانگاه در یک محله شمالی پایتخت منتقل شد.

لوکه در به روزرسانی قبلی گفت: “ما موفق شدیم لخته را با موفقیت برطرف کنیم. دیگو به خوبی با جراحی کنار آمد.”

مارادونا که جمعه 60 ساله شد ، قبلاً از سلامتی رنج می برد. وی از دو حمله قلبی جان سالم به در برد و همچنین به هپاتیت مبتلا شد و تحت عمل جراحی بای پس معده قرار گرفت.

به دنبال این جراحی ، لیونل مسی ، ستاره فوتبال آرژانتین ، برای او پیامی را برای حمایت از وی فرستاد.

مهاجم بارسلونا که مارادونا را در پیراهن خود پیراهن شماره 10 را می پوشد ، گفت: “دیگو ، تمام قدرت در جهان. من و خانواده ام می خواهیم هرچه سریعتر شما را خوب ببینیم.”

– “رفتار عجیب” –

با توجه به سن و مشکلات قبلی سلامتی ، مارادونا در رابطه با بیماری همه گیر ویروس کرونا ، که آرژانتین را به شدت تحت تأثیر قرار داده است ، در معرض خطر قرار دارد.

در هشت ماه گذشته چندین بار او در انزوا بوده و هفته گذشته پس از نشان دادن علائم ویروس کرونا توسط یک محافظ مجبور شده است در خانه بماند ، اگرچه بعدا آزمایش منفی داد.

وکیل او ماتیاس مورلا روز چهارشنبه گفت ، قبل از بیمار شدن ، مارادونا افسرده شده بود.

این نماد معروف سریع که در روز جمعه مشکل داشت فقط نیمی از ساعت را در جشن تولد خود می توانست در محل تمرین تیمش بگذراند.

مورلا گفت: “او رفتار عجیبی داشت. او بسیار افسرده بود و درباره خویشاوندان مرده ای که دلش برایشان تنگ شده بود صحبت می کرد.”

وی گفت مارادونا از عمل جراحی “بسیار نگران” است و از لوکه تمجید کرد و افزود که “اگر او لخته را تشخیص نمی داد ، سرنوشت مارادونا فرق می کرد.”

لوکه روز سه شنبه اصرار داشت که این روش “یک عمل معمول” است.

جراح مغز و اعصاب رائول ماترا به کانال TyC Sports گفت: “این عمل شامل یک برش کوچک برای تخلیه خون است. در 24 یا 48 ساعت بیمار می تواند بیمارستان را ترک کند.”

دالما ، دختر مارادونا گفت که وی پس از عمل جراحی پدر وی را ملاقات کرده است اما جزئیات بیشتری از وضعیت وی ارائه نکرد.

وی صبح چهارشنبه در توئیتی نوشت: “من فقط می خواهم از همه بخاطر نمایش مداوم عشق به پدرم ، به خواهرم و به من تشکر کنم ، از همه کسانی که برای او دعا می کنند تشکر می کنم.”

– کم خونی –

مارادونا ساعت 6:00 بعد از ظهر (2100 به وقت گرینویچ) روز سه شنبه با همراهی دختر دیگری به نام جیانینا از بیمارستانی در لا پلاتا ، 60 کیلومتری جنوب بوینس آیرس به پایتخت منتقل شد.

ده ها نفر از طرفداران گیمناسیا در خارج از بیمارستان لا پلاتا هنگام عزیمت وی ​​نام او را فریاد می زدند.

در همان روز ، لوکه ادعا کرد مارادونا از کم خونی – کمبود آهن در سیستم خود – و کم آبی رنج می برد.

وی همچنین اظهار داشت که سبک زندگی مارادونا در وضعیت وی نقش داشته است.

لوکه درباره این ستاره گفت: “او یک بیمار مسن است که در زندگی خود فشارهای زیادی دارد. این زمانی است که باید به او کمک کنیم. مارادونا بودن بسیار دشوار است.”

وی گفت این شرایطی است که معاون رئیس جمهور کریستینا کرچنر را در زمان ریاست جمهوری نیز تحت تأثیر قرار داده است.

روز بعد جیانینا در توییت خود نوشت: “دیدن قلب من به این شکسته است.”

تبلیغ شده

لوکه گفت ، مارادونا به دلیل جراحی بای پس معده که در سال 2005 برای کاهش 50 کیلوگرم (110 پوند) تحت عمل قرار گرفت ، در حفظ آهن مشکل دارد و او را مستعد کم خونی می کند.

مارادونا گرچه از یک اعتیاد کاملاً مستند به مواد مخدر سخت بهبود یافته است ، از داروها به عنوان داروهای آرام بخش و ضد اضطراب استفاده می کند.

مباحث ذکر شده در این مقاله