توماس باخ در رقابت برای دومین بار به عنوان رئیس کمیته بین المللی المپیک بدون رقیب قرار گرفت


این نهاد روز سه شنبه اعلام کرد توماس باخ برای انجام دوره دوم به عنوان رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) بدون مخالفت ایستاده است. باخ ، یک وکیل 66 ساله آلمانی ، قرار است برای یک دوره چهار ساله در جلسه IOC در ماه مارس در آتن تأیید شود. باخ در ابتدا برای یک دوره هشت ساله به عنوان رئیس المپیک در سپتامبر 2013 انتخاب شد و این مسئولیت را به عهده ژاک روگ بلژیکی گرفت. در صورت انتخاب مجدد ، دوره باخ در سال 2025 ، یک سال پس از المپیک پاریس به پایان می رسد. دوره بعدی ریاست IOC پس از بازیهای المپیک 2020 توکیو آغاز می شود که اکنون از 23 ژوئیه تا 8 آگوست 2021 برگزار می شود ، زیرا به دلیل همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

اخبار

باخ ، که در المپیک 1976 در مسابقات شمشیربازی فویل ، برای آلمان غربی طلا گرفت ، در 37 سالگی به عنوان عضو IOC انتخاب شد و به ایفای نقش های تأثیرگذار در سازمان ، به ویژه به عنوان عضو بنیانگذار ، ادامه داد. کمیسیون ورزشکاران IOC ، قبل از انتخاب شدن به عنوان نهمین رئیس آن.

در زمان سلطنت خود به عنوان رئیس IOC ، باخ مجبور شده است با چندین چالش سیاسی دست و پنجه نرم کند ، و به طور قابل توجهی بر بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی و بازی های تابستانی 2016 ریو نظارت کرده است ، که هر دو به عنوان مشکل ترین در سال های اخیر شناخته شده اند.

او همچنین یکی از بازیگران اصلی حماسه دوپینگ روسیه است که در جریان است ، اگرچه کمیته بین المللی المپیک از برخی مناطق انتقاد کرد که چرا مسکو را با ممنوعیت ممنوعیت استفاده از سیستم دوپینگ مورد حمایت دولت خود صادر نکرده است.

باخ همچنین به دلیل بازگرداندن کمیته ملی المپیک روسیه پس از بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگچانگ علیرغم عدم موفقیت در آزمایش مواد مخدر ، مورد انتقاد قرار گرفت.

تبلیغ شده

با این حال ، وی با ایجاد اصلاحات در دستور کار المپیک 2020 ، اصلاحاتی با هدف کاهش هزینه ها و ساده سازی فرآیندهای مناقصه برای جذب بهتر شهرهای میزبان بالقوه ، به وی اعتبار داده می شود.

IOC ، با این حال ، مسلماً با بزرگترین چالش خود در زمامداری باخ در قالب بیماری همه گیر Covid-19 روبرو است ، با برنامه ریزی مجدد بازیهای توکیو به این معنی که فقط شش ماه بعد پکن میزبان المپیک زمستانی 2022 خواهد بود.

مباحث ذکر شده در این مقاله