تفاوت بین هارد دیسک 2.5 و 3.5 اینچ – شرکت ماکان پرتو پردازش

بهبود کارایی با حافظه نهان ۲ گیگابایتی که به صورت DDR3-1866 FBWC میباشد پهنای باندی به عرض ۱۴.۹ گیگابایت بر ثانیه فراهم می کنند که میزان لاتنسی(latency) را در نوشتن های فشرده برنامه کاهش دهد . امنیت داده را برای سرورهای پرولیانت نسل ۹ یعنی DL360 و DL380 را تضمین می کند.کنترولر The HPE Smart Array P440ar/2GB در سرورهای سری نسل نهم HPE ProLiant 10/100 زمانیکه به دستگاه های ذخیره سازی داخلی که سرعت نقل و انتقال داده در این دستگاه ها به ۱۲ گیگابیت بر ثانیه می باشند متصل می گرددند می توانند توسط رابط های SAS سرعتی به همین میزان یعنی ۱۲ گیگابیت بر ثانیه را برای انتقال داده فراهم کنند که به قصد افزایش کارایی در messaging ، ساختمان های داده یا سرورهای application است.از مشخصات بارز این کنترولر می توان به موارد انتقال داده ها از سطح رید های مختلف به هم و هشدار دادن قبل از حالت failure اشاره کرد.تمامی کنترولر های نسل نهم قادر به پشتیبانی از یک باتری HPE Smart Storage می باشند که اجازه می دهند چند کنترولر Smart Array را همزمان با هم پشتیبانی کنند . DL160 G9 دارای ۱۶ اسلات حافظه از نوع DDR4 SmartMemory می باشد که در کل می تواند ماکزیمم ۱.۵ ترابایت حافظه را در بر گیرد .در مورد حافظه ذخیره سازی می توان گفت که شاسی قادر به جای دادن ۸SFF یا ۴LLF در خود می باشد .

آیا شما به دنبال محافظت از داده ، گسترش دادن فضای ذخیره سازی سرور یا محافظت از داده های خود می باشید ؟ شما قادر خواهید بود بطور انتخابی از کنترل کننده های ذخیره سازی Dynamic Smart Array B140i یا H240ar Host Bus Adapter یا Smart Array P440ar استفاده کنید . در خصوص کنترلر شبکه از آداپتور ۳۳۱i استفاده شده است که در ۴ پورت برای شما سرعت تبادل اطلاعات را تا ۱ گیگابیت بر ثانیه فراهم ساخته است همچنین در DL160 Gen9 می توان از کنترلر های ذخیره سازی Dynamic Samart Array B140i یا H240ar Host Bus یا Smart Array P440 بهره برد که امکان انتقال داده ها را تا ۱۲ گیگابیت بر ثانیه مقدور می سازد . ارتقا ی فیلد(FIELD) ، از E5-2600V3 به E5-2600V4 امکان پذیر می باشد .DL380 Gen9 از RAMهای مدل DDR4 پشتیبانی میکند و می توان روی آن RAMهای مدل RDIMM و LRDIMM قرار داده شود و این به ما اجازه می دهد که در نهایت بتوانیم ۳ ترابایت رم را به صورت ۲۴ رم ۱۲۸ گیگابایتی به صورت LRDIMM با فرکانس ۲۴۰۰MHz، روی DL380 Gen9 به کار گیریم.کل سیستم به صورت پیش فرض از کنترولر B140i بهره می گیرد ، اما توسط این کنترولر شما تنها می توانید ۸ عدد هارددیسک SATA را به صورت رید ۵ ، با هم رید کنید .

ماکزیمم سرعت حافظه در پردازنده های این سرور قدرتمند ، (DDR4 SPEED (2400Mhz می باشد ، این دیگر به تعداد و نوع DIMMs های به کار برده شده توسط شما در DL380 Gen9 بستگی دارد . از اطلاعات نام این هارد سرور مشخص می شود که با سرعت 10 هزار دور بر دقیقه کار کرده و به صورت ثابت در هر دقیقه این میزان چرخش را خواهد داشت. این کدی ها از generation 8 به بعد تغییر کرده و چراغ های آن نیز تغییر کره است. دارابودن ۳ درگاه رایزر با تکنولوژی PCI-E 3.0 ، امکان بهره وری از یک GPU و همچنین کارت های شبکه را فراهم می کند که در نتیجه شاهد افزایش پهنای باند ورودی-خروجی و همچنین توسعه پذیری یکپارچه خواهیم بود . هارد سرور اچ پی HP SAS 600GB 15K 12G ساخت کمپانی پرقدرت HP می باشد. همچنین در ادامه به ارائه راهکارهایی می پردازیم که می تواند به ما در خرید هارد 146 hp sas 15k کمک کند. کنترولر HPE Smart Array P840ar هنگامیکه به دستگاه های ذخیره سازی با سرعت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه متصل می شوند می توانند در سرور های DL360 Gen9 و DL380 Gen9 برای افزایش کارایی در messaging ، ساختمان داده و سرورهای برنامه معمولی اتصال های SAS را تا سرعت ۱۲ گیکابیت بر ثانیه ارائه دهند .

سرور HPE ProLiant DL160 Gen9 تعادلی از عملکرد ، ذخیره سازی ، قابلیت مدیریت و بهره وری در یک شاسی متراکم و جمع و جور ،پاسخگویی به مجموعه ی متنوعی از نیاز مشتریان موسسات کوچک و متوسط و ارائه دهندگان خدمات با طیف گسترده ای از وظایف سنگین مانند ذخیره ی داده های زیاد می باشد . این حافظه های تحت شبکه ، علاوه بر قابلیت مدیریت زمانی ، از نظر امنیتی نیز قابل تنظیم هستند . سرور بلید بر خلاف سرورهای رکمونت درون یک محفظه ی بلید قرار میگیرد که درون این محفظه امکان قرارگیری چندین سرور بلید وجود دارد. بر روی این سرور با دارا بودن ۲۴ بانک رم در صورت قرار دادن RAM های مدل LRDIMM می توان ۳ ترابایت حافظه داشت و در صورتیکه حافظه ها را از نوع RDIMM انتخاب کنید می توان از ۷۶۸ گیگابایت حافظه استاندارد استفاده کنید . بسته به اندازه آرایه و سناریو خرابی، شما ممکن است بلافاصله از، از دست دادن اطلاعاتتان مطلع نشوید، بسیاری از مشتریان ما درتشخیص شکست RAID مشکل دارند. به عنوان شکلی از حافظه فرار، وقتی حافظه سرور خاموش می شود ، تمام اطلاعات نگهداری شده خود را از دست می دهد. تجهیزات شبکه – آی تی قیمت در مورد کیج هارد سرور اچ پی DL380 G9 8SFF 719067-B21 برای شما توضیح میدهد : کیج هارد جزئی از قطعات سرور می باشد.این دستگاه یک محفظه فلزی است که هارد درون آن قرار می گیرد و به نوعی محافظ هارد محسوب می گردد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد هارد سرور ها از کدام مدل میباشند لطفا از سایت ما دیدن کنید.