تراتل را به اندازه ۳۰ درصد بالا ببرید

طرح دارد اشتباه انجام می شود و در آن هوای برفی، فشردن تا انتهای تراتل های یک بوئینگ ۷۲۷ سی و شش ساله، ریسکی بزرگ را به جان خریدن است. از ۱۱۰ مسافر و خدمه این پرواز ۷۸ نفر جان خود را از دست می دهد. “زهرا آهویی” تنها مهماندار این پرواز بود که از این سانحه جان سالم به در برد و با توجه به آسیب های زیادی که دیده بود اکنون در دفتر مهمانداری هما مشغول کارهای اداری هستند. استپر موتور یکی از قطعات اساسی مربوط به سیستم تولید گشتاور ( موتور ) است . خرابی و عملکرد ناقص و نادرست استپر موتور می تواند در گاز خوردن ماشین موثر باشد . خرابی اسپید کنترل در هنگام پرواز میتواند ضرر زیادی به پرنده وارد کند، پس به میزان جریان عبوری و جریان مصرفی توجه کنید. البته این تنها یکی از علائم خرابی سنسور موتور است؛ اما این سنسور چیست، چه نقشی را در موتور خودرو بازی می کند؟ چه امکاناتی دارد و برای چه کاربردی تهیه شده طراحی شده است و …. به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پراید به عنوان خودرویی که پایه و اساس طراحی ساختار آن به مزدا برمیگردد، قابلیت تقویتپذیری بالایی دارد و از آنجایی که خودرویی ارزان و در دسترس عموم مردم است، به گزینهای محبوب جهت تقویت و تیونینگ توسط بسیاری از علاقهمندان بدل شده است.

به جهت اینکه گزارش نهایى این سانحه در دسترس قرار نگرفته است، من هیچ کدام از این دو فرضیه رو رد یا تائید نمی کنم و از آنجایی که در مورد این سانحه ابهامات زیاد و نظرات زیادی وجود دارد سعی کردم نتیجه تمام تحقیقات خودم را داستان وار اینجا بیاورم و هیچ تضمینی برای اصالت داشتن و صحیح بودن این نوشته نیست و دلیل سانحه ممکن است گوشه های پنهان دیگری هم داشته باشد. موتور ها روشن نمی شوند و صدای یا ابوالفضل مهندس پرواز شاید از روشن نشدن دوباره موتور های یک و سه بوده است و یا اینکه با دیدن پایین بودن دمای موتور ها و از گمان اینکه موتور ها خاموش شده اند، این لفظ معنوی رو به زبان آورده است. هنگام انتخاب اسپید کنترل باید به نکاتی توجه شود از جمله حداکثر جریان مصرفی موتور. چرا که اگر جریان مصرفی موتور بیشتر از جریان عبوری از اسپید کنترلر باشد بدون شک به اسپید کنترل صدمه میزند و احتمال سوختن اسپید کنترلر بالا میرود. البته اگر اسپید کنترل و موتور را به صورت پَک خریداری کنید، نیازی به نگرانی در این مورد نیست، چرا که موتور و اسپید کنترلر کاملا با هم تطبیق دارند.

عرض می کنم که طبق دستورالعمل، پرواز صورت می گیرد و بعد از رسیدن به فرودگاه مقصد اگر در ارتفاع مینیمم (که در هر فرودکاهی ارتفاع خاصی هست) خلبان نتواند باند را ببیند، از ادامه پرواز انصراف داده و به فرودگاه مبدأ باز می گردد. اگر باز کردید سوزن رو و با اورینگ قبلی بستید حتما اورینگ نو کنید. رادیو کنترل وظیفه داره تا اطلاعات ارسال شده توسط دسته رادیو کنترل که شما در دست دارین رو به سایر اجزا ماشین کنترلی برسونه و اون هارو تنظیم کنه. ESC مخفف کلمهی Electronic Speed Control میباشد؛ همانطور که توضیح دادم اسپید کنترل حکم جاروبک یا براش را برای موتورهای براشلس دارد اما این تنها وظیفهی اسپید کنترل نیست؛ بلکه اسپید کنترلر وظیفه دارد که متناسب با دستورالعملی که از طرف فلایت کنترل صادر میشود، میزان اعمال جریان به موتور را تغییر دهد، تا پرنده فرمانپذیری لازم را داشته باشد. چیزی که در اینجا واضح به نظر می رسد این است که زنجیره ای از اتفاقات (chain of events) باعث زمین خوردن این هواپیما شده بود. البته من گفتم که با سنگ انگشتی حرارت بسیار کمی ایجاد می شود که حتی دست را نمی سوزاند (بر خلاف سنگ فرز که دور بالایی دارد و فلز گداخته می شود) اما او نظرش این بود که باعث تاب برداشتن دیسک می شود.

با توجه به اینکه در موتور پره ای بر خلاف پمپ پره ای نیروی گریز از مرکز وجود ندارد، نیاز به وجود نیرویی است که تیغه ها را بیرون نگه دارد. شاید اگر یک هواپیمای فوکر ۱۰۰ به جای این بوئینگ ۷۲۷ که با موتوری پر استهلاک و آسیب پذیر پرواز کرده بود، برای این پرواز در نظر گرفته می شد، الان همه این عزیزان در بین ما بودند. داشتن یک مرکز ثقل ثابت بر روی یک نیترو RC در مقایسه با یک ماشین کنترلی الکتریکی دشوارتر هستش چون که توی RC الکتریکی ما نگران حرکت مداوم سوخت تو باک نیستیم و همه چیز محکم سر جای خودش فیکس شده. این یعنی نسیم شهرودی بچه ای را که در شکمش داشت را هرگز نمی بیند.این یعنی آن همه دانشجویی که خوشحال از ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد به خانه برمی گشتند؛ هرگز روز اول کلاس هایشان را نمی بینند. در واقع هواپیما به شکم بر روی زمین برخورد می کند و با گیر کردن سکان افقی هواپیما به یک درخت، دم هواپیما کنده شده و کاهش سریع سرعت هواپیما باعث کشته شدن عده زیادی در لحظه اول برخورد می گردد. ۱٫ در حالت اول اینکه موتور های یک و سه ممکن است به دلیل اینکه در معرض سرمای زیاد بعد از میس اپروچ قرار گرفته اند و نیز به دلیل عمل نکردن درست ضد یخ های موتور ورود برف در موتور و مسدود شدن شیر های تخلیه فشار، موتور دچار لرزش و افزایش فشار در کمپرسور فشار بالای موتور شده باشد و شاید عقب کشدن تراتل ها توسط خلبان هم برای کاهش این لرزش بوده است.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از قیمت تراتل 206 ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.