بوندس لیگا: بایرن مونیخ داون بوروسیا دورتموند برای صعود به بالا


رابرت لواندوفسکی یازدهمین گل خود را در ششمین بازی خود در این فصل بوندس لیگا به ثمر رساند زیرا بایرن مونیخ روز شنبه با پیروزی 3-2 در بروسیا دورتموند در رده های بالای جدول قرار گرفت. هافبک لئون گورتزکا در حالی که بایرن رقبای خود را می دید گفت: “در پایان ، ما شایسته پیروزی بودیم و چنین پیروزی هایی برای ما اهمیت دو چندانی دارند.” پس از اینکه مارکو رویس دورتموند را پیش انداخت ، داوید آلابا یک ضربه آزاد را به ثمر رساند تا در نیمه نیمه پشت درهای بسته در سیگنال ایدونا پارک 1-1 شود. لواندوفسکی در اوایل نیمه دوم با یک ضربه سر عالی بایرن را پیش انداخت تا اینکه لروی سانه سومین مهمان را بدست آورد.

اخبار

ارلینگ براوت هالند با یک گل دیرهنگام دورتموند را امیدوار کرد ، اما از حسرت قصورهای قبلی خود پشیمان شد.

هالند که یکی از چهار شوت را به سمت دروازه تبدیل کرد ، گفت: “من باید گل های بیشتری بزنم ، اگر موقعیت های خود را در این سطح قرار ندهیم ، پس پیروز نخواهیم شد.”

“آنها بهترین تیم در جهان هستند و ما باید بیشتر کار کنیم تا قدم بعدی را برداریم تا به اندازه آنها خوب باشیم”.

لواندوفسکی 32 ساله می توانست پس از دریافت دو گل توسط VAR ، با هت تریک مقابل تیم سابق خود به پایان برسد.

این پیروزی بایرن را با اختلاف دو امتیاز از RB لایپزیگ که در رده دوم قرار دارد فاصله دارد و دورتموند سوم است و سه امتیاز از مونیخ عقب است.

آسیب کیمیچ

با این حال ، پیروزی میهمان ممکن است هزینه زیادی داشته باشد ، زیرا جوشوا کیمیچ ، هافبک بایرن باید با مصدومیت از ناحیه زانو از پریشانی آشکار کمک کند.

گورتزکا اذعان کرد: “من فکر می کنم زانوی او بیش از حد کشیده شد ، ظاهر خوبی نداشت.”

پس از اینکه میزبان با شلیک گسترده هالند شروع درخشانی را آغاز کرد ، تلاش 24 دقیقه ای لواندوفسکی توسط VAR منتفی شد که ستاره لهستان را در موقعیت آفساید مشاهده کرد.

در دقیقه 45 ماتس هوملس ، نیمه میانی از سمت چپ ، جادون سانچو را از جناح چپ ارسال كرد.

وینگر انگلیس با بازی رافائل گوئیریرو در این منطقه بازی را ارائه داد تا پاس نهایی را به ثمر برساند.

با این حال بایرن چهار دقیقه بعد تساوی کرد.

بعد از اینکه توماس دلانی ، مجری خط میانی دورتموند ، سرژ گناربی را در لبه منطقه به زمین انداخت ، آلابا یک ضربه ایستگاهی عالی را به ثمر رساند تا نتیجه 1-1 شود.

هالند در ابتدای نیمه دوم شوتش را شلیک کرد ، درست قبل از اینکه لواندوفسکی با ضربه سر خود از روی ضربه کرنر لوکاس هراندز ضربه سر خود را به ثمر برساند تا بایرن در دقیقه 48 با نتیجه 2-1 جلو بیفتد.

دم بایرن بالا بود و شوت کینگزلی کومان اندکی بعد از تیر دروازه برخورد کرد.

Sane به نظر می رسید که بازی را فراتر از دورتموند قرار داده است وقتی که او درون بازی را قطع کرد ، دو مدافع را کتک زد و ده دقیقه بعد از بازی شلیک کرد.

با این حال ، هالند از یک زاویه محکم به خانه شلیک کرد تا دورتموند امیدوار باشد در حالی که رویوس با گل از روی دروازه به بیرون رفت.

لواندوفسکی توپ را قبل از سوت یک بار دیگر در دروازه دورتموند در اختیار داشت ، اما دوباره توسط VAR تکذیب شد.

لایپزیگ پایین فرایبورگ

پیش از این ، RB لایپزیگ در پیروزی 3-0 خانگی خود مقابل فرایبورگ چشمگیر بود.

ابراهیما کوناته مدافع دروازه بان لایپزیگ را اخراج کرد تا اینکه مارسل سابیتزر ، هافبک گل دوم خود را با ضربه پنالتی دقیقه 70 اضافه کند.

قرضی منچستر سیتی آنجلینو با ضربه ایستگاهی خیره کننده ای که درست قبل از سوت پایان بازی روی دیوار فرایبورگ پیچیده بود ، سومین بازیکن را ادعا کرد.

جولیان ناگلسمن ، سرمربی لایپزیگ گفت: “ما واقعاً شایسته پیروزی بودیم – در نیمه اول بسیار بسیار خوب بودیم.”

یونیون برلین با شکست 5-0 خانگی مبارزان Arminia Bielefeld به رده چهارم صعود کرد.

مهاجم سابق آلمان ماکس کروز به تنظیم سه گل اول اتحادیه کمک کرد و سپس یک پنالتی دیرهنگام را به گل تبدیل کرد.

تیم انتهای ماینتس در خانه برابر شالکه به تساوی 2-2 متوقف شد که یک مکان بالاتر از آنها قرار دارد و اکنون 23 بازی بدون پیروزی در لیگ را پشت سر گذاشته است که به ژانویه برمی گردد.

تبلیغ شده

پس از پنج بازی بدون برد ، هرتا برلین با پیروزی 3 بر صفر در مه در آگسبورگ غرید.

مهاجمان ماتئوس كونها ، دودی لوكباكیو و كریستوف پیاتك كه برای ژانویه 24 میلیون یورو (28 میلیون دلار) برای هرتا هزینه كردند ، در فهرست بازی ها قرار گرفتند.

مباحث ذکر شده در این مقاله