برجسته ترین چهره دالیت اتحاد دموکراتیک ملی

جیتان رام منجی: برجسته ترین چهره دالیت اتحاد دموکراتیک ملی

جیتان رام منجی در سال 2014 برای چند ماه رئیس Bihar بود (پرونده)

جیتان رام منجی قسمت بهتری از فعالیت سیاسی چهار دهه خود را به عنوان رهبر احزاب قدرت سپری کرده است. از کنگره گرفته تا جاناتا دال تقسیم نشده و بعداً گروههای منشعب شده آن – RJD لالو یداو و JDU نیتیش کومار – هر زمان که حزب جدیدی به قدرت می رسید او را تغییر کار می داد. ستیزه جویی دالیت بار دیگر طرفین خود را تغییر داده است – از اتحاد بزرگ به رهبری تجاوی یداو تا اتحاد ملی دموکراتیک – امیدوار است در صورت پیروزی یک گروه دیگر به رهبری بیهار توسط گروه نیتیش کومار ، قدرت را تقسیم کند.

براساس توافق نامه تقسیم صندلی ، حزب آقای منجی ، هندوستانی اوام مورچا ، از سهمیه جاناتا دال یونایتد کرسی می گیرد. او خودش در حال رقابت از بخش مجمع امامگانج است.

آقای منجی ، یکی از اعضای جامعه قابل توجه موسی ، یکی از برجسته ترین رهبران دالیت در بحار است. او توسط Nitish Kumar ، وزیر ارشد ، که انتظار حمایت Dalit را دارد ، به دلیل حضور در اتحاد ، دوباره به NDA آورده شد – که در سال 2018 آن را ترک کرد.

نکته برجسته در زندگی حرفه ای آقای منجی تاکنون 9 ماه خدمت وی ​​به عنوان وزیر ارشد بحار بوده است.

در سال 2014 ، نیتیش کومار با قبول مسئولیت نمایش ناخوشایند حزب خود در انتخابات لوک سبها از سمت خود استعفا داد. آقای منجی – در آن زمان وفادار آقای کومار – به عنوان رئیس وزیر دولت منصوب شد.

در سال 2015 ، هنگامی که از او خواسته شد به نفع آقای کومار از سمت خود استعفا دهد ، او این کار را رد کرد. وی که مجبور به روبرو شدن با یک تست زمین بود که هیچ شانسی برای برنده شدن نداشت ، سرانجام کناره گیری کرد.

پس از مشاجره با نیتیش کومار ، در سال 2015 ، او حزب خود را راه اندازی کرد و با مشارکت BJP ، که در یک رشته پیروز انتخابات بود ، در انتخابات مجلس شرکت کرد. با این حال ، مشارکت Nitish Kumar-Lalu Yadav برنامه های BJP برای تشکیل دولت را خنثی کرد.

آقای منجی در سال 2019 به اتحاد مخالف پیوست. حزب او رقابت کرد و سه کرسی لوک سبها را از دست داد.

رهبر به غیر از سوits استفاده های خود در سیاست ، به خاطر اظهارات جنجالی نیز مشهور است. در سال 2014 ، هنگامی که وی رئیس وزیر بود ، وی گفت که دست کسانی را که “با زندگی فقرا بازی می کنند” “قطع” می کند. وی همچنین افراد طبقه بالا را “خارجی” خوانده بود.