بابیتا مدعی است که عضو هیئت نظارت گزارش را از او ربوده است، رادیکا می گوید: «مضحک»

کشتی‌گیر سابق بابیتا فوگات روز سه‌شنبه ادعا کرد که رادیکا سریمن، یکی از اعضای کمیته نظارت، گزارش نهایی اتهامات آزار جنسی علیه بری بوشان شاران سینگ، رئیس WFI را قبل از اینکه بتواند یافته‌ها را به طور کامل بخواند، از او ربوده است، اتهامی که توسط مدیر سابق ورزش به شدت رد شد. بابیتا که برای بررسی ادعاها مبنی بر اصرار کشتی گیران معترض در هیئت تحقیقاتی دولت حضور داشت، ادعا کرد که اعتراضاتی داشته اما رادیکا به او اجازه نداد گزارش را به طور کامل بخواند.

“من فقط چند صفحه از گزارش نهایی را خوانده بودم و مخالفت هایی داشتم اما رادیکا سریمن آمد و گزارش را قاپید. او گفت چون من از همان خانواده هستم (فوگات) که اعتراض را برگزار می کنند، نمی توانم بخوانم. بابیتا به PTI گفت.

او به نمایندگی از رئیس (مری کوم) کار می کرد و به من گفت که رئیس تصمیم گرفته است (در مورد امضای گزارش). هنگامی که توسط PTI تماس گرفت، رادیکا این اتهام را “مضحک” رد کرد.

“چرا این کار را انجام خواهم داد؟ با انجام چنین کاری چه سودی نصیب من خواهد شد. در واقع او 4-5 بار گزارش را خواند و با یافته ها موافقت کرد. تک تک کلماتی که در گزارش نوشته شده بود، برای او توضیح داده شد. رادیکا گفت.

“هر آنچه در گزارش نوشته شده است بر اساس شهادت همه کسانی است که در جلسه حاضر شده اند و همه چیز ضبط شده است، نمی توان در آن دستکاری کرد. اگر اصلا گزارش را از او ربودم چرا او آن را ننوشته است. یادداشت مخالف او،” مدیر کهنه کار سوال کرد.

“این یک اتهام بی اساس است. در واقع در آستانه هولی، همه اعضا نشستند و هر چیزی که در حال تنظیم بود، بر اساس جلسات استماع، تک تک کلمات بابیتا را توضیح دادند و او راضی بود.” رادیکا همچنین گفت که از همه اعضای کمیته خواسته شد تا در 4 آوریل در مقر SAI برای امضای گزارش گرد هم آیند، اما بابیتا حضور نیافت.

او گفت: “حتی تلفن او آن روز خاموش بود. او گفت که نوزادش حالش خوب نیست، بنابراین از او خواستیم که در 5 آوریل بیاید و گزارش را امضا کند. از آنجایی که بقیه در 4 آوریل آمده بودند، رئیس (مری کوم) تصمیم گرفت که اعضایی که رادیکا توضیح داد که حاضر می تواند گزارش را امضا کند و بابیتا می تواند بعداً این کار را انجام دهد.

دولت کمیته نظارت را به ریاست بوکسور افسانه ای ام سی مری کوم تشکیل داده بود تا اتهامات مطرح شده توسط کشتی گیران از جمله وینش فوگات، ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا را بررسی کند.

سایر اعضای هیئت شش نفره شامل کشتی گیر سابق یوگشوار دات، شاتل سابق تروپتی مورگوند، رادیکا و راجش راجاگوپالان، مدیر عامل سابق، طرح سکوی المپیک هدف بودند.

این هیئت گزارش خود را در 5 آوریل ارائه کرد اما دولت هنوز یافته های خود را علنی نکرده است.

با این حال، PTI دریافته است که پانل کاوشگر به Brij Bhushan یک بازی تمیز با رای 5-1 داده است.

در حالی که کشتی گیران به جانتر مانتار بازگشتند تا اعتراض خود را از سر بگیرند و به دادگاه عالی نزدیک شوند، وینش گفت که بابیتا بیشتر نگران حرفه سیاسی خود است تا دلیل کشتی گیران.

بابیتا در پاسخ به این سوال که چرا مانند دفعه قبل در دی ماه به محل اعتراض نرفته است، گفت: “من در کنار کشتی گیران بودم و در کنار آنها خواهم ماند. تحت هیچ فشار سیاسی نیستم.”

موضوعات ذکر شده در این مقاله