انواع لوله های صنعتی؛ کاربرد و ویژگیها

برخی آثار کلاسیک قدیمی و برخی دیگر از مواد جدید. لوله پلی اتیلن را می توان از لوله های جدید معرفی نمود که جایگزین خوبی برای لوله های بتنی، فلزی و چدنی می باشند. این ماده را از واکنش پلیمریزاسیون واحدهای اتیلن به وجود می آورند که این پلی اتیلن ها خود از خانواده پلی اولفین ها می باشند و ماده تشکیل دهنده پلاستیک، لوله ها و اتصالات گازرسانی و آبرسانی می باشند. شایان ذکر است از لوله های پلی اتیلن سنگین یا همان چگالی بالا (HDPE) در حوزه وسیعی از صنایع نظیر خطوط لوله شهری ، صنعتی ، دریایی ، حفاری و هیمنطور دفن زباله و بخش کشاورزی برای آبیاری استفاده می شود.

نوع M: این نوع نازک ترین مس مورد استفاده در لوله کشی است. یکپارچگی لوله کشی خانه شما می تواند در کیفیت زندگی شما نقش مهمی داشته باشد بنابراین شما باید یک تصمیم کاملا آگاهانه بگیرید. روش دیگر اندازه گیری لوله کشی سخت به ضخامت آن مربوط می شود. مس سخت: مس سخت در سراسر خانه یا ساختمان برای تامین آب استفاده می شود. در اوایل قرن بیستم، هنگامی که لوله کشی به خانه در ایالات متحده منتقل شد، از موادی مانند چدن، تراکتو، مس و فولاد گالوانیزه استفاده شد.

معمولا می توانید برای لوله کشی آب استفاده کنید، اما بیش تر برای زهکشی، لوله کشی تهویه (DWV) و ضایعات استفاده می شود. لوله های پلیمری به دلیل خواص و مزایای بی شمار، در صنعت و تاسیسات ساختمانی از جمله آب رسانی مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد زیادی دارند. در حال حاضر میتوان از پایپهای پلیمری به جای لولههای گالوانیزه در تأسیسات برای انتقال آب سرد و گرم استفاده کرد. این کاربرد می تواند در وضعیت های مختلفی مثل کاربرد در سطح زمین، حالت مدفون، سطوح زیر دریا، شناور در دریا.

مواد را می توان به قطعات تقسیم کرد و سپس با هم لحیم کرد. با این حال با افزایش مسمومیت با سرب، محبوبیت لوله کشی سرب از بین رفت به ویژه برای آبی که قرار بود قابل شرب باشد. لوله های سرب نیز متداول بود و تا زمان جنگ جهانی دوم ماده انتخابی برای لوله های لوله کشی بوده است. انعطاف پذیری بالای لوله برق پلی اتیلن و خاصیت عایقی آن در پوشش سیم برق ساختمان تاثیر بسزایی دارد. این لوله از جنس پلیمر مصنوعی است که با توجه به ساختار متفاوتی که دارد، ویژگی ها و مزایای مجزایی نسبت به دیگر لوله ها دارد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد وزن لوله بدون درز لطفا از سایت ما دیدن کنید.