“انتخاب شده با امید به اینکه ساچین تندولکار بعدی باشد”: سابق هند در ستاره CSK

لیگ برتر هند (IPL) 2023 با شکست سوپر کینگز چنای در فینال گجرات تایتانز به پایان رسید. با شانزدهمین دوره IPL، دوران حرفه ای باتر کهنه کار آمباتی رایودو نیز به پایان رسید. در حالی که چند سال پیش دوره او در تیم هند به پایان رسیده بود، رایودو پس از IPL از تمام اشکال بازی کنار رفت. آکاش چوپرا، بازیکن سابق هند، با بیان حکایات جالبی از حرفه رایودو، روزهای نوجوانی ستاره CSK را به یاد آورد و گفت که او با این امید انتخاب شد که “ساچین تندولکار بعدی” باشد.

“اجازه دهید حکایت کوچکی در مورد اولین ملاقاتم با آمباتی رایودو به اشتراک بگذارم. در سال 2003 بود، تور هند A به هند غربی بود. یک بچه کوچک به نام آمباتی رایودو از آنجا انتخاب شد. او احتمالاً در آن زمان 16 سال داشت. چوپرا در ویدئویی در کانال یوتیوب خود گفت.

او افزود: “او با این امید انتخاب شد که ساچین تندولکار بعدی باشد، که پسر فوق العاده با استعداد است. او مانند یک اعجوبه است که می تواند به خوبی بکوبد، زمین بازی کند و همچنین می تواند کاسه بازی کند.”

این بازیکن کریکت که تبدیل به کارشناس شد فاش کرد که به بازیکنان ارشد تیم دستورات ویژه ای داده شد تا از رایودو مراقبت کنند زیرا او یک اعجوبه محسوب می شد.

“آشوک مالهوترا مربی ما در آنجا بود و منتخبان دستورات ویژه ای به او داشتند تا از بچه مراقبت کند زیرا او آینده هند است. VVS Laxman کاپیتان تور بود و او بچه را در حال بازی در حیدرآباد دیده بود. بنابراین او بود. تحت تاثیر قرار گرفتم اما زمانی که تیم را تشکیل می دهید باید همه چیز را در نظر بگیرید.

“تیم ما حتی یک آف اسپینر نداشت. انتخاب تیمی بسیار جالب بود. ما مورالی کارتیک را به عنوان اسپینر بازوی چپ و آمیت میشارا به عنوان اسپینر پا داشتیم. در باتینگ، گوتام گامبیر، کانر ویلیامز را داشتیم. من، VVS Laxman و Abhijit Kale. بنابراین آمباتی رایودو فرصت بازی در چنین تیمی را پیدا کرد.”

در نتیجه، رایودو به عنوان یک اسپینر زمان وحشتناکی را سپری کرد.

“مرد بیچاره به ترتیب خیلی کم بابات می زد و از او خواسته می شد تا بین این دو کاسه آف اسپین بزند، که مرد بیچاره قادر به انجام آن نبود. او گاهی اوقات توپ را روی پاهای خودش یا پاهای ضربه زننده ها پر می زد. در زمان‌های دیگر پرتاب می‌کند، و در بین آن‌ها توپ‌هایی را که ویکت می‌گیرند.»

“من به یاد دارم که بازیکنان پا کوتاه و میانه زمین هر زمان که آمباتی به کاسه می آمد کمی می ترسیدند زیرا بچه های هند غربی خیلی محکم ضربه می زدند. بنابراین شما می ترسیدید زیرا در خط شلیک بودید. من قبلاً در پای کوتاه بودم. بنابراین من از او می خواستم که کاسه کوتاهی نکند.”

موضوعات ذکر شده در این مقاله