افسانه دیگو مارادونا با “دست خدا” او شکل گرفت


دیگو مارادونا بیش از 300 گل به ثمر رساند ، بسیاری از آنها نبوغ را لمس کردند ، اما این دو معروف در 4 ژانویه از یکدیگر در 22 ژوئن 1986 در مکزیک به ثمر رسیدند: یکی به عنوان گل قرن انتخاب شد ، دیگری حتی مشهورتر است. دیگو مارادونا و آرژانتین با اثبات چیزی در آن جام جهانی حضور داشتند. چهار سال قبل از آن در اسپانیا ، اولین جام جهانی آرژانتین با حذف زودهنگام و کارت قرمز برای یک خطای دیدنی مقابل برزیل به پایان رسید.

اخبار

در مکزیک ، آرژانتین از طریق گروه خود گشت و گذار کرد ، در 16 بازی گذشته از اروگوئه عبور کرد و سپس در مرحله یک چهارم نهایی در استادیوم گسترده آزتکا به مصاف انگلیس رفت ، دشمن از نوع دیگری.

مارادونا در مورد آن مسابقه گزارش های مکرر آورده است: در زندگینامه خود “Maradona”. در کتابی با روزنامه نگار آرژانتینی دانیل آرکوچی در مورد آن جام جهانی به نام “توسط خدا لمس شده است” و در مصاحبه ها. زبان ممکن است کم و بیش رنگارنگ باشد ، اما جزئیات به همان شکل باقی مانده است.

مارادونا تحقیر جنگ فالکلند را – به خاطر مجمع الجزایر متعلق به انگلیس در اقیانوس اطلس جنوبی که به اسپانیایی به نام “مالویناس” معروف است ، به یاد آورد – چهار سال قبل ، هنگامی که آرژانتین اندکی پس از آغاز جام جهانی در اسپانیا تسلیم انگلیس شد .

وی گفت: “انگلیس بود ، فراموش نکنیم ، و” مالوینا “در حافظه تازه بود.” “این یک جنگ بود ، بله ، اما در میدان جنگ من.”

نیمه اول قفس بود.

20 سال بعد ، هم تیمی او خورخه والدانو در روزنامه گاردین نوشت: “من خسته شدم.” “یازده کارمند در هر طرف سعی می کنند اشتباه نکنند.”

این در دقیقه 51 تغییر کرد. مارادونا در میانه میدان سه مرد را شکست داد. او که مسدود شده بود ، پاس به والدانو گرفت و در انتظار بازگشت بود.

استیو هاج توپ را دزدید. ارسال پاس به دروازه بان هنوز قانونی بود و این چیزی است که هافبک انگلیس سعی کرد.

بعدا گفت: “توپ خوب برگشت.” “من آن را کاملاً لکه دار کردم. این تماسی بود که می خواستم ، با کمی فرو بردن آن را حل کردم. وقتی آن را گرفتم ، لحظه ای فکر نمی کردم که ممکن است مشکلی باشد ، چون نمی دانستم مارادونا کجا بود. “

“مثل قورباغه پرید”

مارادونا ، طبق معمول ، سریعتر از دیگران فکر می کرد و وقتی پیتر شیلتون برای گرفتن توپ پیش می رفت ، به سمت دروازه می دوید.

مارادونا گفت: “این مثل یک بادکنک کوچک به سمت من شناور شد. اوه پسر ، چه عالقه ای.”

“شیلتون فکر کرد که قصد دارم او را بزنم. اما مثل قورباغه پریدم.”

مارادونا حدوداً هفت اینچ (18 سانتی متر) کوتاهتر از دروازه بان انگلیس بود.

مارادونا گفت: “اگر به پاهای من نگاه کنید ، خواهید دید که من در هوا در حال حرکت به سمت بالا هستم. من به حرکت خود ادامه می دهم ، و او حتی زمین را ترک نکرده است.” “من ایده ای گرفتم تا دست و سرم را داخل آن قرار دهم.”

دست چپ مارادونا توپ را بین دستان باز شیلتون و به سمت دروازه زد.

مارادونا گفت: “کسی که متوجه شد چه اتفاقی افتاد (تری) فنویک بود.” “اما غیر از او ، هیچ چیز ، هیچ کس دیگری.”

هنگامی که مدافع انگلیس درخواست تجدید نظر کرد ، مفسر BBC ، باری دیویس ، تصور کرد که این موضوع برای آفساید است. حتی این جشن بخشی از فریب مارادونا بود.

وی گفت: “من مدام می دویدم و هرگز به عقب نگاه نمی کردم.”

کارلوس بیلاردو ، مدیر آرژانتین ، هافبک ها را برای هدر دادن انرژی برای شرکت در جشن ها ممنوع کرد. مارادونا هم تیمی هایش را به سمت او تکان داد.

“این بار به آنها احتیاج داشتم. واقعاً این کار را کردم.

“(سرجیو)” چچو “باتیستا اولین کسی بود که آمد ، اما به آرامی.

“او از من پرسید:” آیا از دستت استفاده کردی؟ ” من به او گفتم: “خفه شو و جشن را ادامه بده!” ما هنوز می ترسیدیم که آنها گل را قبول نکنند. “

وی گفت: “در دوران کودکی در Fiorito من با دست خود گل می زدم. و من همین کار را در مقابل صد هزار نفر انجام دادم ، اما کسی آن را ندید.”

علی بن ناصر داور تونسی به بوگدان دوچف خط خط بلغاری نگاه کرد و سپس توپ را به ثمر رساند.

“همه آنها دیدند که جیغ بعد از گلزنی من بود. و اگر آنها آنقدر بلند جیغ می کشیدند به این دلیل بود که آنها مطمئن بودند که من گل زده ام. پس چگونه ممکن است ما رد تونس را مقصر بدانیم؟”

مارادونا می گوید گل های دیگر هندبالش شامل چندین گل در آرژانتین و 2 گل برای ناپولی بود.

او گفت که یک بار در آرژانتین ، “سالها قبل از مکزیک” ، او را گرفتند و داور “به من توصیه کرد که دیگر این کار را نکنم ؛ من از او تشکر کردم ، اما همچنین به او گفتم که نمی توانم به او قولی بدهم. مثل دیوانه در برابر انگلیس. “

“سرقت از یک دزد”

مارادونا در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با عبارت “دست خدا” آمد.

“در ابتدا ، من مرتباً می گفتم كه آن را وارد دروازه خود كرده ام. نمی دانم ، من می ترسیدم كه چون هنوز در استادیوم هستم ، ممكن است گل را رد كنند. من چه می دانستم؟

“در حال عبور من به کسی گفتم:” این سر مارادونا و دست خدا بود. “

هاج در پایان پیراهن های خود را رد و بدل کرد ، اما سایر بازیکنان انگلیسی همچنان بخشنده نیستند.

مارادونا گفت: “شیلتون دیوانه شد.” “او گفت ،” من قصد ندارم مارادونا را به توصیف خود دعوت کنم. ها! چه کسی می خواهد برای یک دروازه بان به یک توصیف برود؟ “

چهار دقیقه بعد ، مارادونا بیش از نیمی از طول زمین را دوید ، شش بازیکن انگلیس را شکست داد و گل قرن را به ثمر رساند. این همچنین برنده مسابقه بود.

اما هدف اول او ، ورزشی ، حیله گرانه و غیرقانونی ، همچنان مورد بحث و بررسی است.

والدانو نوشت: “ما نباید فراموش كنیم كه ما آرژانتینی بودیم ، نمایندگان كشوری كه با كلمه” شور “آنچه را در جاهای دیگر تقلب نامیده می شود منطقی می کند.”

مارادونا همچنان پشیمان نشد.

“البته ، این دست خدا نبود. من بودم.

تبلیغ شده

“من از گلزنی با دستم متاسف نیستم. به هیچ وجه متاسفم!

“برای من ، این مانند سرقت از یک دزد بود.”

مباحث ذکر شده در این مقاله