استفانی فراپارت ، فرانسوی ، اولین زن داور بازی لیگ قهرمانان مردان


هیئت حاکمه فوتبال اروپا یوفا تایید کرد که استفانی فراپارت فرانسوی اولین زنی است که روز چهارشنبه در مسابقات لیگ قهرمانان مردان در تورین میزبان دینامو کی یف است. این زن 36 ساله پیش از این به عنوان اولین زنی که در بازی های برتر فرانسه قضاوت می کند تاریخ را ثبت کرده و مسئولیت فینال سوپرجام یوفا در سال 2019 بین لیورپول و چلسی را بر عهده گرفت. او همچنین اولین بازی خود را در لیگ اروپا در ماه اکتبر انجام داد. این اولین بار است که یک خانم در معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا به داوری یک بازی اختصاص می یابد.

اخبار

غول ایتالیایی یوونتوس در گروه G در ورزشگاه آلیانز میزبان دینامو از اوکراین است.

یووه کریستیانو رونالدو ، دومین گروه ، در حال حاضر با دو بازی دیگر در مرحله یک هشتم نهایی به همراه رهبر بارسلونا قرار دارد.

فراپارت که از 13 سالگی داوری را شروع کرد ، اولین داور زن در لیگ دسته دوم فرانسه در سال 2014 بود که پنج سال بعد به لیگ 1 مردان صعود کرد.

در اروپا ، او همچنین اولین زن قضاوت بین المللی مردان بود که مسئولیت بازی در لیگ ملت های سپتامبر بین مالت و لتونی را بر عهده گرفت ، و او اخیراً قضاوت دو بازی اول لیگ اروپا را انجام داد – لستر و زوریا لوگانسک در 22 اکتبر و گرانادا v پنجشنبه هفته گذشته اومونیا نیکوزیا.

Frappart ردپای دو دنباله دار در نیکول پتیگنات ، اولین زنی را که در جام یوفا در سال 2003 قضاوت کرد ، و بی بیانا اشتاین هاوس که اولین داور زن در یک لیگ بزرگ اروپا بود ، وقتی وارد بوندس لیگای آلمان شد ، دنبال کرد.

Frappart قبل از اولین فصل کامل خود در راس در 2019/2020 که به دلیل همه گیری ویروس کرونا کوتاه شد ، گفت: “این یک امتیاز ، یک افتخار و یک مسئولیت است.”

“من امیدوارم که حرفه من دختران جوان را ترغیب کند که در داوری شرکت کنند.”

تبلیغ شده

یورگن کلوپ ، مدیر لیورپول ، از فراپارت و دستیارانش در فینال سوپرجام 2019 تمجید کرد.

آلمانی گفت: “برای لحظه ای فشار بسیار زیاد بود. آنها آرام ماندند و آنچه را باید انجام دادند انجام دادند. من نمی توانستم احترام بیشتری برای استفانی فراپارت داشته باشم.”

مباحث ذکر شده در این مقاله