آشنایی با سریع ترین و حرفه ای ترین گیتاریست های تاریخ

سریع ترین گیتاریست های تاریخ 

مارک ناپفلر

مارک ناپفلر به این دلیل که به نوعی توانسته گیتاریست اصلی، خواننده و ترانه‌نویس گروه راک Dire Straits باشد، شناخته می‌شود. حتی در حالی که همه این نقش‌ها را متعادل می‌کرد، در زمانی که پانک راک به نظر می‌رسید تکنوازی گیتار در موسیقی محبوب را کنار گذاشته بود، توانست سر و صدا را بشکند.

ناپفلر توانست صدایی را به دست آورد که تا کنون هیچ کس نشنیده بود، تا حدی به دلیل سبک منحصر به فرد خود در نواختن سازش. او به عنوان یک نوازنده گیتاریست انگشتی شناخته می‌شد، به این معنی که بدون پیک می‌نواخت، و گفت که این سبک به او کمک می‌کرد «بی‌درنگ و روح» بنوازد.او بهترین گیتاریست تاریخ است

 ریچی بلک مور

این گیتاریست و ترانه سرای انگلیسی یکی از بنیانگذاران گروه دیپ پرپل بود و به نوبه خود به تعریف معنای نواختن گیتار هوی متال کمک کرد. به مثالی از آن نیاز دارید؟ فقط به ریف گیتار در قلب “Smoke On The Water” گوش دهید. شما ایده را دریافت خواهید کرد

بلک مور ترکیب موسیقی سبک کلاسیک را با اشاره ای از راک بلوز خام ترکیب کرد تا برخی از بهترین هارد راک جامد را ارائه دهد. ظاهراً تالار مشاهیر راک اند رول موافق است و بلک مور را برای کارش در روزهای دیپ پرپل در فهرست تأثیرگذارترین هنرمندان خود قرار داده است.

لس پل

حتی اگر کسی Les Paul را برای موسیقی خود نشناسد، ممکن است نام را از گیتار معروفی که به نام او نامگذاری شده است بداند. پل مغز متفکر پشت گیتار جامد بود که ما امروز می شناسیم و دوستش داریم، اما زمانی که او این ساز معروف را نمی ساخت، خودش چند موسیقی معروف می ساخت. بهترین گیتاریست تاریخ است

پل در طول دهه‌های 1940 و 1950 به سبک خاص خود – که با صدایی تمیز، ظریف و تغییرات بی‌دردسر به بداهه‌پردازی مشخص می‌شود- تحسین کرد. چه او تک‌نواز می‌نواخت، چه در کنار گیتاریست و همسرش، مری فورد، آهنگ‌های موفقی تولید می‌کرد. عشق او به حرفه اش تا پایان عمر با او باقی ماند و او به اجرای کنسرت های هفتگی در نیویورک ادامه داد تا اینکه در سن 94 سالگی درگذشت.

 کرت کوبین

کورت کوبین شاید یکی از شناخته شده ترین نام ها در مورد بزرگان نوازندگی گیتار و بهترین گیتاریست دوران باشد. به‌عنوان پیشرو و گیتاریست نیروانا، کار کوتاه او اثری ماندگار در دنیای موسیقی گذاشت که بسیار فراتر از سال‌های او دوام آورده است.

حتی قبل از اینکه کوبین و هم گروهانش در نیروانا با انتشار دومین آلبومشان بوی روح نوجوانی را می‌دهد، به جایگاه فوق‌ستار برسند، کوبین الهام‌بخش یک نسل کامل از نوازندگان بود و واقعاً جهان را با ژانر گرانج که امروز می‌شنویم آشنا کرد. کوبین از طریق نوازندگی گیتار عالی و صدای به همان اندازه فرمانبردار خود، خود را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نوازندگان راک در تمام دوران تثبیت کرد.

 اسکاتی مور

اسکاتی مور بیشتر به خاطر گیتاریست نابغه ای است که از آوازهای نمادین الویس پریسلی حمایت می کرد. منتقدان موسیقی مور را به خاطر مخترع آکورد قدرت تحسین کرده اند. یکی به آهنگ محبوب پریسلی «Jailhouse Rock» گوش می‌دهد و هر کسی می‌تواند بفهمد که چرا مور انتخاب آسانی برای ورود به تالار مشاهیر راک اند رول است.

سبک گیتار مور الهام بخش نسل‌های نوازنده گیتار بوده است. کیت ریچاردز، که گیتاریست اصلی گروه رولینگ استونز بود، حتی گفت که موزیکال بودن مور در «هتل بریک» الهام‌بخش او شد تا خودش گیتار را انتخاب کند. ریچاردز گفت: “همه می خواستند الویس باشند، من می خواستم اسکاتی باشم.”

تونی آیومی

داستان تونی آیومی و یکی از عواملی که او را بسیار جذاب کرده است، از شهر صنعتی بیرمنگام انگلستان آغاز شد. در آنجا بود که یک نوجوان آیومی در یک تصادف کارخانه نوک انگشتان میانی و حلقه خود را از دست داد. توانایی او نه تنها در نواختن گیتار پس از این تصادف، بلکه تسلط واقعی بر آن، یکی از چیزهایی است که آیومی را بسیار چشمگیر می کند.

اسلش

اسلش، که نام تولدش Saul Hudson است، به دلیل اینکه یکی از بهترین نوازندگان گیتار الکتریک است، نامی برای خود دست و پا کرده است. منظور ما این است که آیا ریف گیتار را در “Sweet Child of Mine” شنیده اید؟ این ریف یکی از بهترین ریف های تمام دوران نامگذاری شد.

گیتاریست انگلیسی-آمریکایی در Guns N’ Roses به این گروه موسیقی راک نمادین کمک کرد. و همراه با آن صدای امضا، اسلش نیز با ظاهر خاص خودش آمد. موسیقی اسلش از کلاه بالا، عینک آفتابی و گیتار معروف نارنجی گیبسون او تنها چیزی نبود که توجه طرفداران راک در سراسر جهان را به خود جلب کرد.

جورج هریسون

جورج هریسون به عنوان بهترین گیتاریست تاریخ در گروه بیتلز، استعداد واقعی و طبیعی در ساز خود داشت. همکار تام پتی یک بار به رولینگ استون گفت که هریسون به او توضیح داد که چگونه ریف ابتدایی شنیده شده در “You Can’t Do That” را با گفتن “من فقط آنجا ایستاده بودم و فکر کردم باید کاری انجام دهم” به او توضیح داد. “