دهلی نو:
اگر نبرد روایات بستر سیاست را تشکیل دهد، دقتی که احزاب سیاسی برای انتخاب نامزدها، مطالعه رفتار رأیگیری و ایجاد یک کمپین به آن میپردازند به همان اندازه برای پیروزی در انتخابات مهم است.
اگر کنگره که روز شنبه با ۱۳۶ کرسی تاریخی در انتخابات پارلمانی کارناتاکا پیروز شد، این بار همه اینها برای حزب کارآمد بود، به دلیل نقش برجسته سونیل کانوگولو، یک مرد کم حاشیه ۴۱ ساله بود. استراتژیست و عضو کنگره که کمپین را طراحی کرد و اجازه نداد حزب تا پایان آن را از دست بدهد.
آقای کانوگولو، که در اصل یک تلوگو است که ریشه در کارناتاکا دارد و اکنون در بنگالورو زندگی میکند، که بهعنوان «مردی با ایدهها، با دستهای از تصویر بزرگ» شناخته میشود، در چنای بزرگ شده و از یک خانواده تجاری میآید. آقای کانوگولو پس از اینکه در گذشته برای BJP، DMK و AIADMK کار کرده بود، سال گذشته پس از گفتگوهای طولانی با راهول گاندی و سونیا گاندی، به کنگره پیوست، عمدتاً به این دلیل که میخواست چالشی را انجام دهد و با حزبی نزدیک کار کند. یکی از دوستان نزدیکش می گوید به ارزش هایی که به آن اعتقاد دارد.
به گفته کسانی که او را به خوبی می شناسند، بزرگترین نقطه قوت آقای کانوگولو توانایی او در ایجاد روابط شخصی با رهبران برجسته حزب و ادغام کمپین تیمش در کارهای روزمره آنهاست.
او شخصیتی آرام اما قاطع دارد. او کم حاشیه است، از توجه متنفر است و از آنجایی که همیشه با داده های بررسی های میدانی مسلح می شود، نمی توان او را بولدوزر کرد و سیاستمداران در زندگی روزمره ارزش زیادی برای او پیدا می کنند. یکی از اعضای کنگره گفت: کار سیاسی.
در کارناتاکا، آقای کانوگولو برای ایجاد یک رابطه کاری قوی با دیگر رهبران برجسته که کمپین را اداره میکردند سخت کار کرد، بهطور عمده دبیر کل حزب، راندیپ سورجوالا، سیددارامایا، و دیکی شیواکومار، به غیر از KC Venugopal، که به نظر میرسد به او در جهتیابی کمک کرده است. فضا. این یک استثنا نبود، زیرا تقریباً در هر کمپین غیر BJP که روی آن کار کرده است، ارتباط شخصی با رهبر داشته است، خواه MK استالین، رئیس AIADMK باشد یا E Palaniswamy، رئیس AIADMK در گذشته. در Telangana نیز، جایی که او بر روی ایجاد یک حمله سیاسی تهاجمی علیه وزیر ارشد K Chandrasekhar Rao یا دولت KCR کار می کند، شناخته شده است که او با رهبرانی مانند Revanth Reddy پیوند شخصی دارد.
“این باعث می شود تیم او به راحتی در سیستم ادغام شود و با سیاستمداران کار کند و کمپین را انسان محورتر کند. در برخی موارد دیگر از نظرسنجی ها، شاهد بوده ایم که رهبران حزب از استراتژیست ها و اعضای تیم آنها ناراحت می شوند، اما از سونیل. یکی دیگر از اعضای حزب گفت، این اتفاق نمی افتد.
دریافت روایت درست و به نفع حزب بزرگترین نقطه قوت آقای کانوگولو است، و با سابقه تحقیقات بازار، تیم او بر بسیاری از نظرسنجیهای میدانی، تحلیلهای امروزی و دریافت حس دقیق از آنچه در زمین اتفاق میافتد متکی است. .
در کارناتاکا، آقای کانوگولو با کمپین «PayCM» علیه دولت BJP به رهبری Basavaraj Bommai در زمانی که مخالفان او به سرعت اشاره کردند که «فساد یک مسئله بزرگ در جنوب هند نیست» به راه افتاد.
شخصی که در کمپین کنگره کار می کرد، “اما کاری که کمپین انجام داد این بود که به حزب ما مهمات زیادی داد تا به دولت حمله کند و با مردم ارتباط برقرار کند. این به ما دست برتر را بر BJP داد، که مدام با آن مانند یک حقه رفتار می کرد.” گفت.
آقای کانوگولو یک سال پیش، درست یک ماه پس از پیوستن به کنگره، مقدمات خود را آغاز کرد. او همچنین از کار در کمپین کنگره در گجرات خودداری کرده بود، زیرا زمان کوتاهی بود. در هیماچال پرادش، تیم او روی نظرسنجی های میدانی برای تعیین نامزدها کار کرد.
سانیل روی تصویر بزرگ کنترل خوبی دارد و جزئیات را فراموش نمیکند. او به تیم خود در مورد جزئیات تفویض اختیار میکند و به آنها اعتماد میکند. او عاشق کار بر روی عکسهای فوری روزانه مبارزات سیاسی است. اما فضای روایت یک کار روزمره است. برای او، او بی امان است. او به شدت معتقد است که در سیاست، اگر شما روایت خود را بیرون ندهید، شخص دیگری این کار را انجام می دهد. پس باید به آن ادامه داد.”
وقتی صحبت از روایت ها می شود، آقای کانوگولو نقاط قوت خود را دارد. این او بود که جنبه هایی مانند غرور تامیل و مدل دراویدی را در جریان اعتراضات جالیکاتتو در سال 2017 گرد هم آورد و به DMK کمک کرد تا با BJP تهاجمی مقابله کند.
نظرسنجی های ثبت شده
کمپین طراحی شده توسط آقای کانوگولو که با “PayCM” آغاز شد، با “Kivi Mele Hoova” (گل بالای گوش) ادامه یافت، که نشان میدهد چگونه مردم دچار تغییرات کوتاهی شدهاند. پنج ضمانت کنگره که تیم آقای کانوگولو به دقت تنظیم کردند و اصرار داشتند که آنها را آسان به خاطر بسپارند، جدا از مهمترین وظیفه انتخاب نامزد، با یک نسخه چاپی کارت ضمانت در هر خانواده همراه بود. این اولین باری است که کنگره بر بررسی های میدانی گسترده و نه فقط ترجیحات شخصی رهبران محلی تکیه می کند. به گفته کسانی که با او کار کرده اند، آقای کانوگولو که به دلیل اصرار خود بر تجزیه و تحلیل علمی داده های نظرسنجی شهرت دارد، به جای تکیه بر مرکز تماس، بر بررسی های میدانی گسترده، آمار، تجزیه و تحلیل و ثبت روندها با استفاده از تکنیک های مدرن اصرار دارد. جمع آوری اطلاعات.
شخص دیگری که در کمپین حزب کار می کرد، اشاره کرد که حتی زمانی که کنگره کمی نگران بود که تجمعات نخست وزیر نارندرا مودی کار را برای کنگره در کارناتاکا دشوار می کرد، آقای کانوگولو اصرار داشت که بر روی جزئیات تمرکز کند.
او گفت: “اگر شما فقط بگویید “حوا بدال رها های”، او آن را نمی پذیرد؛ او در جهت دانستن اینکه آیا تاثیر آن به اندازه کافی خوب است که الگوهای رای گیری را تغییر دهد و سپس به سمت آن کار کند، کار خواهد کرد.”
انتظار می رود آقای کانوگولو در انتخابات آتی و همچنین در انتخابات 2024 لوک سبها نقش مهمی ایفا کند، اما وظایف فوری او مدیریت مبارزات انتخاباتی حزب در ایالت های تلانگانا، مادیا پرادش، راجستان و چاتیسگر خواهد بود.
زمینه
آقای کانوگولو در گذشته در بسیاری از کمپین های انتخاباتی، به ویژه BJP، شرکت داشته است. اتفاقاً، مبارزات انتخاباتی در کارناتاکا در سال 2018 شاهد کار او در سمت BJP بود و این حزب توانست با 104 کرسی تبدیل به بزرگترین حزب شود. آقای کانوگولو قبل از شروع کار با احزاب سیاسی با شرکت مشاوره مدیریت جهانی مک کینزی کار کرده است. او رهبری انجمن میلیاردها ذهن (ABM) را بر عهده داشت که به BJP در مورد کارهای مربوط به نظرسنجیهای مختلف توصیه میکرد، قبل از اینکه چهار سال پیش آن را ترک کرد تا به تنهایی شروع به کار کند. او که عمیقاً تحت تأثیر پریار است، جنبشهای کاست در کشور، تبعیض روزمره طبقاتی، و استفاده از سازمانهای اجتماعی برای مقابله با آنها، از علایق کلیدی او به غیر از سینمای تامیل است.
آقای کانوگولو علاوه بر اینکه بخشی از مبارزات انتخاباتی نارندرا مودی در سال 2014 بود، در بسیاری از کمپین های BJP، به ویژه در اوتار پرادش و گجرات در سال 2017 حضور داشت. او همچنین با MK Stalin مرتبط بود و بر کمپین “Namakku Naame” (ما برای خودمان هستیم) آن را نظارت می کرد. در طول انتخابات 2019 لوک سبها، زمانی که حزب 38 کرسی از مجموع 39 کرسی را به دست آورد. بعدها، آقای کانوگولو همچنین با AIADMK علیه DMK کار کرد و این حزب را رهبری کرد تا 75 کرسی در انتخابات مجلس تامیل نادو در سال 2021 به دست آورد.